בחמאס מאיימים: אם הכסף הקטארי לא יגיע לעזה - נחזור ללחימה

עיתון המקורב לארגון הטרור ויוצא בלבנון מדווח כי אם הכסף הקטארי לא יכנס לרצועת עזה, הארגון יחל בצעדי הסלמה. "המשך הפרובוקציות של האויב נגד עזה פירושו לדחוף להסלמה ולעימות". אלוף פיקוד הדרום: "חמאס משקיע בבניית כוח צבאי על חשבון האזרחים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/21 10:23 כד בסיון התשפא

בחמאס מאיימים: אם הכסף הקטארי לא יגיע לעזה - נחזור ללחימה
הרס בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

לפני שבועיים נחתמה הפסקת האש בין מדינת ישראל וארגון הטרור חמאס, ומאז נכנסה לתוקף ומבצע שומר החומות הסתיים - השקט המתוח נשמר.בארגון הטרור מאיימים כי אם ישראל לא תכניס לעזה את הכסף הקטארי עד סוף השבוע הבא, הם יביאו להסלמה באזור גבול הרצועה. כך דיווח הבוקר (ו') העיתון הלבנוני "אל אח'באר" המקורב לחמאס.

בדיווח נכתב: "פלגי ההתנגדות הודיעו למתווכים המצרים והבינלאומיים כי המשך הפרובוקציות של האויב נגד עזה והאזרחים העניים הנהנים ממענק קטארי שהופץ ל-100,000 משפחות פלשתיניות בשיעור של 100 דולר, פירושו לדחוף להסלמה ולעימות. הפלגים הזהירו, על פי המקורות, כי תוך זמן קצר ההתנגדות עשויה ללכת לאפשרויות שיפתחו מחדש את העימות".

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני, האיום של חמאס הגיע בעקבות מסר שהעביר השגריר הקטארי לשיקום הרצועה, מוחמד אל-עמאדי, לפיו ישראל סירבה השבוע להכניס את הכספים לעזה. נציין, כי המלצת צה"ל היא לא להעביר את הכסף ישירות לחמאס השולט בעזה, אלא לרשות הפלשתינית, דרך מנגנון מיוחד שיעביר אותו לאזרחים ולא להתעצמות ארגון הטרור. 



מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו, הגיע אתמול לוועידה הלאומית של חדשות 13, ואמר כי "השלב הראשון של מבצע שומר החומות הסתיים, אנחנו מוכנים לשלב הבא כי מה שעשינו לא מספיק. המבצע יסתיים לחלוטין כאשר המציאות הביטחונית תשתנה באמת". על חמאס הוא אמר: "הם יורים מתוך השטח הבנוי שלהם אל מרכזי הערים שלנו, הם פושעי מלחמה בריבוע. הם לוקחים את כל חוקי המלחמה שלנו והופכים אותם לעקרונות היסוד של התפיסה המבצעית שלהם".

מפקד פיקוד הדרום התייחס בדבריו גם לכסף המיועד לשיקום הרצועה: "הכסף לשיקום נמצא בידיי הארגון שלא מזרים אותו למקומות הנכונים אלא משקיע בבניית כוח צבאי כערך עליון על חשבון האזרחים עצמם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן