הגברים של חמ"ל לוד בערב רגיעה ושינוי אווירה בגבעת וושינגטון

מאורעות הפרעות האחרונים, הותירו את ממתנדבי חמ"ל לוד במלחמה של ממש, המתנדבים החלו לשמור מסביב לשעון על העיר מאימת התוקפים הערבים. מכללת גבעת וושינגטון, החליטה להרים את הכפפה ופינקה את המתנדבים בערב רגוע ומפנק

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 13:10 כג בסיון התשפא

הגברים של חמ"ל לוד בערב רגיעה ושינוי אווירה בגבעת וושינגטון
מתנדבי חמ"ל לוד, צילום: יח"צ

במהלך שלושת השבועות האחרונים סבלו תושבי העיר לוד מפרעות מצד שכניהם הערבים, אבנים הושלכו על הולכי רגל יהודים ורכבים, דירות ורכבים של יהודים הוצתו,  קריאות גנאי, קללות וגידופים הם עניין של שגרה, וירי חי עד כדי סכנת חיים.

אירוע רדף אירוע וחוסר המענה של המשטרה הביא לידי כך שתושבי העיר היהודיים היו צריכים להגן על חייהם. לצורך כך פתח הגרעין התורני חמ"ל בטחון מיוחד, שנתן מענה בתחומי הבטחון, רווחה, כלכלה, וחינוך לתושבי העיר היהודים שנקלעו למצוקה. לחמ"ל מספר שלוחות בשכונות מרכזיות שספגו פגיעות רבות (רמת אשכול, רמת אלישיב, גני אביב, שער העיר ונווה זית).

צילום: יח"צ

"נקודת האור בתקופה קשה זו הייתה רוח ההתנדבות המדהימה של עם ישראל" מספר  אריאל ליבוביץ, תושב העיר. "מעבר למתנדבים שהגיעו כדי לסייע לתחושת הביטחון ושיקום ההריסות, קיבלנו גם חיבוק חם מקהילות במגוון מקומות בארץ. אחת מהן היא קהילת גבעת וושינגטון שתרמה ערב שינוי אווירה לכל הגברים שהתנדבו בחמ"ל".

השבוע בשעות הערב יצאו הגברים מלוד לגבעת וושינגטון שם חיכו להם הגברים של הגבעה בראשותם של יקי סעדה ושילה כץ. בתוכנית הכינו שלל משחקי ספורט בריכה, אליפות כדורגל, משחקי מלחמה בלייזר שתרמה חברת "לייזר טאג",  וקייטרינג "מיכאל בן ארוש" ליוו את הערב במנגל איכותי.

"הרגשנו שאנחנו צריכים קצת להשתחרר אחרי לילות רבים של שמירה על הבית" מספר חגי כהן, חבר אחד החמ"לים, "אנשי הגבעה הרימו את הכפפה ואנחנו מודים להם על כך מאוד. ומקווים כי המשטרה בהקדם תחרים את הנשקים הבלתי חוקיים ותעצור את המסיתים והפורעים כדי שנוכל לחזור לשגרה"

מנהל קרית החינוך בגבעת וושינגטון יקי סעדה אמר למערכת כיפה כי הוא "מאמין שחסד הוא חלק חשוב בחינוך, ואדם צריך לעשות חסד לא מתוך רצון לקבל אלא מתוך רצון לעשות טוב לאחרים כשאתה עושה חסד ההוא נהנה אבל אתה נהנה יותר, אנחנו מחכים לכל הזדמנות לעשות חסידים" עוד הוסיף סעדה ומנה את פעילות החסד של גבעת וושינגטון  "יש לנו כאן חלוקת מזון ל 400 משפחות ,עבודה עם נערות ממשפחות בסיכון, אנחנו מטפלים בזקנים ניצולים שואה, חסד מאוד חשוב לנו ואנחנו מאמינים בו ואנחנו לא מאמינים בחינוך בלי חסד. וכשנפלה בידינו ההזדמנות לפנק את החיילים בקו החזית שלנו בלוד, מיד הרמנו את הכפפה" לסיום אמר סעדה "אני חושב שבאמת החבר'ה שיושבים בלוד שומרים בגופם, נפשם וממונם, על ארץ ישראל ואם הם לא שם, מישהו אחר יהיה שם"