קואליציה רחבה: וולדיגר ומואטי ביקרו ב'בית חם'

חברות הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית ואמילי מואטי מהעבודה, ביקרו בעמותה שתומכת בשיקום ממחלות נפש וליווי מתמודדים, והתרשמו מהעשייה הרבה: "מצילים נפשות, בולטים במקצועיותם" | הרב אריה מונק מנהל העמותה: "הפגיעות כעת קשות יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 11:36 כג בסיון התשפא

קואליציה רחבה: וולדיגר ומואטי ביקרו ב'בית חם'
הרב מונק וחברות הכנסת וולדיגר ומואטי, צילום: יוסי רוזנבוים

בין המגעים להקמת ממשלה להתנגדות אליה, הצליחו חברות הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית ואמילי מואטי מהעבודה לשתף פעולה, כאשר ביקרו השבוע בעמותת 'בית חם' בבני ברק, והתרשמו מהעשייה הרבה והחשובה במקום.

במהלך הפגישה סקר הרב אריה מונק מנכ"ל העמותה בפני חברות הכנסת את העשייה הרבה של העמותה בעיקר בתקופה האחרונה. "העמותה פועלת כבר 25 שנה בתחום בריאות הנפש, ומסייעת לצעירים  ומבוגרים כאחד מכל המגזרים בתחום בריאות הנפש ומצוקות נפשיות", אמר הרב מונק.

לאחרונה סייעה העמותה לאלפי אנשים להתגבר על חרדות וטראומות שהתפרצו לאחר האסון הגדול בקבר הרשב"י בהר מירון בל"ג בעומר. לקו החם של העמותה אמר הרב מונק פנו אלפי אנשים כאמור ומתוכם, משפחות של נפגעים, פצועים רבים, אנשי כוחות והצלה שהיו זקוקים לחיזוק נפשי. המוקד תוגבר במאות עובדים סוציאלים קלינים ופסיכולוגים. 

הרב אריה מונק אמר לחברות הכנסת כי הוא שמח להכיר להן את העמותה: "זו זכות גדולה עבורנו שהגעתן לכאן, העמותה מסייעת לשכבת אנשים שהולכת וגדלה והפגיעות בטח בתקופת פוסט קורונה קשות יותר. כל ביקור כמו שלכן, מסייע לנו להעלות את המודעות של תחום בריאות הנפש". 

חברות הכנסת התרשמו מהביקור בעמותה

חברות הכנסת התרשמו מהביקור בעמותהצילום: יוסי רוזנבוים

מיכל וולדיגר אמרה כי היא מאוד התרגשה במהלך הביקור והוסיפה: "פגשתי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. בולטים, לא רק במקצועיותם אלא גם בערכים וברצון העז לקדם, לעטוף וללוות את האנשים שכה זקוקים להם. מצאתי בית חם. בכוונתי להדק את הקשר עם העמותה ואנשיה, על מנת לחזק ולפתח את השירותים הניתנים בקהילה" .

חברת הכנסת אמילי מואטי אמרה לאחר הביקור כי, "כשמדובר בסעד נפשי, בזיהוי מוקדם ובשיקום, אין ימין ושמאל - אלא רק בני אדם. פגשתי בבית חם צוות מסור ונפלא שמחויב לרווחה הנפשית של המטופלים, גם בנושאים שלא מדוברים בקהילה החרדית כמו גילויי עריות ופגיעות מינית. למערך בריאות הנפש בישראל יהיה מקום משמעותי בסדר היום הלאומי הן בהקצאת משאבים, הן בשיח והן בפעילות פרלמנטרית ענפה".

עמותת בית חם הוקמה כאמור לפני 25 שנים על ידי הרב שמואל מונק, כיום עומד בראש העמותה הרב אריה מונק. העמותה מלווה מדי יום למעלה מ-1,200 מתמודדים לשיקום תעסוקתי ב-63 אזורי שירות ברחבי הארץ. 

העמותה מטפלת בכ-7,500 איש בשנה ב-14 מרפאות לבריאות הנפש. לעמותה גם מרפאות לטיפול בטראומה מינית בהן מטופלים למעלה מאלף ומאתיים  נשים ילדים במהלך השנים. לעמותה קו חם ונותנים מענה ל-160 אלף שיחות בשנה אחת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן