הבחירות לנשיאות | מרים פרץ או יצחק הרצוג? החלה ספירת הקולות: צפו

120 חברי הכנסת החלו להצביע במליאה על זהות נשיא המדינה הבא, התוצאות יוכרזו לקראת 13:00. במידה ואף אחד מהמועמדים לא יקבל יותר מ-61 קולות, ייערך סיבוב שני

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 11:20 כב בסיון התשפא

הבחירות לנשיאות | מרים פרץ או יצחק הרצוג? החלה ספירת הקולות: צפו
מרים פרץ ויצחק הרצוג. קמפיין חיובי ומכבד, צילום: דוברות הכנסת נועם מושקוביץ

יום חגיגי בכנסת: בעוד זמן קצר יחלו 120 חברי הכנסת לעבור מאחורי הפרגוד המיוחד שהותקן במליאה, ויכריעו מי יהיה הנשיא או הנשיאה הבאים של מדינת ישראל, ויכהנו במשך 7 השנים הבאות. נשיא המדינה ריבלין יסיים את תפקידו ב-9 ביולי ויעזוב את הבית בטלביה. 

התוצאות הסופיות צפויות להתקבל עד השעה 13:00, כאשר במידה ולא יקבל אף אחד מהמועמדים יותר מ-61 קולות, ייערך סיבוב נוסף. הבוקר (ד') הודיע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי מפלגתו תתמוך במועמדותה של מרים פרץ. שאר הסיעות החליטו על מתן חופש הצבעה בקרב חבריה. 

לפני תחילת ההצבעה הגיעו שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ ליציע התקשורת שמעל המליאה, לחצו ידיים והתחבקו. השניים ניהלו קמפיין בחירות מכבד נקי וחיובי. ראש הממשלה נתניהו הצביע ראשון ועזב את המליאה. 

נתניהו הצביע ראשון ועזב את המליאה

נתניהו הצביע ראשון ועזב את המליאהצילום: דוברות הכנסת נועם מושקוביץ

עוד לפני התוצאה הרשמית אחד מחברי הכנסת סיפק הצצה נדירה אל מאחורי הפרגוד, תמונה שיכולה לשקף את מצב הקולות. בתמונה נראה כי יותר פתקים של המועמד בוז'י הרצוג נכנסו לקלפי.