תאונה? הספינה הגדולה ביותר של איראן עלתה באש

אבידה לחיל הים האיראני: על פי דיווחים באיראן הספינה הענקית ששימשה גם כמנחת מסוקים עלתה הלילה באש וטבעה. כרגע לא ברורה הסיבה לשריפה, ארצות הברית מיהרה להכחיש קשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 10:40 כב בסיון התשפא

תאונה? הספינה הגדולה ביותר של איראן עלתה באש
ספינת חיל הים האיראני, צילום: shutterstock

לילה לא קל עבר על חיל הים האיראני, על פי דיווחים הלילה (ד') איבד חיל הים את הספינה הגדולה ביותר שהייתה ברשותו. במהלך הלילה פרצה שריפה בספינה שעלתה באש וטבעה לאחר מכן למול חופי איראן, על יד נמל ג'אסק.

השריפה בספינה שנקראת "חרג" ארעה בסביבות השעה 2:00 בלילה, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באיראן, ברשת הופצו אף סרטונים שמתעדים את האש ובהם נראים מלחים לובשים חליפות הצלה ומחלצים את עצמם.

בצי האיראני טוענים כי מדובר בספינת אימונים, הספינה שימשה כספינת הספקה לספינות אחרות בחיל הים האיראני וכן על הספינה היה מנחת למסוקים. לספינה יש עבר לא קטן, "חרג" נבנתה בבריטניה כבר בשנת 1977 ונמכרה לצי האיראני בשנת 1987.

גורמים בפנטגון הבהירו הבוקר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית לא אחראית לשריפה בספינת חיל הים האיראני.

זהו לא האסון הימי היחיד שאיראן מתמודדת איתו בשנים האחרונות. כזכור, רק בשנה שעברה במהלך אימון צבאי טיל שנורה כחלק מהתרגיל פגע בכלי שייט סמוך לנמל ג'סק, אותו נמל בו נשרפה הלילה הספינה, התקרית גרמה למותם של 19 מלחים.  

באיראן כרגע חוקרים את נסיבות הטביעה ואין הודעה רשמית של המשטר מה גרם לאובדן הספינה היקרה. השריפה מתרחשת על רקע המתיחות הימית בין איראן לישראל שהגיעה לשיאה עם תקיפת ספינת הביון סאוויז האיראנית ב-6 באפריל השנה. הספינה נפגעה ממוקשים ימיים בים האדום, ובעיתון הניו יורק טיימס נטען כי ישראל היא שתקפה את הספינה האיראנית.