הבחירות לנשיאות | הציונות הדתית תצביע למרים פרץ

שעתיים לפני תחילת ההצבעות החשאיות לתפקיד נשיא המדינה, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודיע כי מפלגתו תתמוך במועמדותה של מרים פרץ לתפקיד: "סיפורה של מרים הוא סיפורה של מדינת ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 09:17 כב בסיון התשפא

הבחירות לנשיאות | הציונות הדתית תצביע למרים פרץ
מרים פרץ. קיבלה את תמיכת 'הציונות הדתית', צילום: פלאש 90

יום חג למדינת ישראל: בשעה 11:00 יחלו 120 חברי הכנסת לעבור מאחורי הפרגוד המיוחד שהותקן במליאה, ויכריעו בהצבעה חשאית בין שני המועמדים לתפקיד נשיא המדינה - יצחק (בוז'י) הרצוג ומרים פרץ, שניהלו קמפיין בחירות מכבד ונקי. 

הבוקר (ד') הודיע יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'‏ כי מפלגתו תתמוך בפרץ, בדרכה להיות האישה הראשונה בבית הנשיא. "הציונות הדתית תתמוך היום במרים פרץ לנשיאות המדינה", הכריז סמוטריץ', "סיפורה של מרים הוא סיפורה של מדינת ישראל ושל עם ישראל בתהליכי התחיה שזכינו להם בדורותינו - דורות של משברים וצמיחה, מתוך אמונה, נשיאת שם שמים, חיבור ואהבת אמת לעם, לתורה ולארץ. עם ישראל ומוסד הנשיאות יתברכו בה בעזרת השם".

לגבי שאר המפלגות, נראה כי רובן העניקו חופש הצבעה לחברי הכנסת שלהן. במפלגת העבודה ככל הנראה יתמכו במועמדותו של יו"ר המפלגה לשעבר לנשיאות המדינה, וכך גם במרצ. במפלגות הימין האחרות, העמדות לא ברורות. ראש הממשלה נתניהו שנפגש עם שני המועמדים להחליף את הנשיא ריבלין בבית בטלביה, הבהיר כי שניהם ראויים אך לא הכריז על תמיכתו באחד מהם. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן