הכנסת תבחר היום את הנשיא ה-11 של מדינת ישראל

בשעה 11:00 יחלו חברי הכנסת להצביע מאחורי פרגוד מיוחד שהוקם במליאה ויכריעו בין יצחק בוז'י הרצוג למרים פרץ, כאשר התוצאות יתפרסמו לקראת 13:00 | הנשיא היוצא ריבלין ימשיך לכהן עד ה-9 ביולי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 07:29 כב בסיון התשפא

הכנסת תבחר היום את הנשיא ה-11 של מדינת ישראל
רצים לנשיאות. מרים פרץ ובוז'י הרצוג, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחרי 7 שנים מאז נבחר נשיא המדינה הנוכחי רובי ריבלין, תבחר היום (ד') הכנסת את נשיא או נשיאת המדינה הבאה. חברי הכנסת יעברו מאחורי פרגוד מיוחד שנבנה במליאה כדי לשמור על חשאיות ההצבעה בה יכריעו בין יצחק (בוז'י) הרצוג למרים פרץ. הנשיא היוצא ריבלין יסיים את תפקידו ב-9 ביולי ויעזוב את בית הנשיא בשכונת טלביה בירושלים. 

השניים שניהלו קמפיין בחירות מכבד והגיעו לישורת האחרונה אחרי שהשיגו מספיק חתימות מטעם חברי כנסת, בילו את השעות האחרונות לפני שיגיעו לכנסת בקרב משפחתם. הרצוג פרסם הבוקר מכתב שנשלח לחברי הכנסת בו ביקש את תמיכתם. 

"הגעתי אל הרגע הזה לאחר חיים שלמים של הכנה. בתרמילי אני נושא את הניסיון מקצועי שצברתי כנבחר ציבור, כחבר כנסת וכשר, כמועמד לראשות ממשלת ישראל, כראש האופוזיציה וכיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל. לצד הניסיון, ניצבת אמונתי בכוחם של חיבורים וביכולת לבנות גשרים של הסכמות מתוך מציאת המשותף והמאחד. למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה בתפקידים השונים שמילאתי, כיחידים, כקבוצות וכרקמה בלתי ניתנת להתרה", אמר יו"ר הסוכנות היהודית שהשעה עצמו מכל התפקידים לאור התמודדותו לנשיאות המדינה, "לאורך הדרך זכיתי לצבור שותפים וידידים רבים בקרב מנהיגי העולם ומעצבי דעת הקהל בזירה הדיפלומטית והבין-לאומית. קשרתי חברויות אמיצות עם אחינו ואחיותינו בקהילות היהודיות בתפוצות, ויחד עם אנשי הסוכנות היהודית היקרים, סייענו בשלוש השנים האחרונות לעלייתם של כ-80 אלף מהם ארצה".

הרצוג הוסיף ואמר כי, "אני מגיע אל הרגע הזה כספר פתוח. היכולות והיושרה הציבורית שלי עמדו למבחן יום-יום, שעה-שעה, משך למעלה משני עשורים בהם מילאתי את משימת חיי: לשרת את העם והארץ שלנו באהבה, במסירות ובמקצועיות. ההיכרות המעמיקה שלי עם המערכות הציבוריות והשלטוניות וההבנה במה כרוך מילוי תפקיד הנשיא, פניה של ישראל, לא עשו את ההחלטה קלה בעיני. נהפוך הוא. דווקא אלה הן שהביאו אותי לשקול את ההחלטה להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד-עשר בחרדת קודש ובכובד ראש".

המועמדת השנייה לתפקיד, שוהה הבוקר בחיק משפחתה, ותקיע למשכן הכנסת בשעה 9:00, כאשר מפגן תמיכה ייערך לכבודה בכיכר הסמוכה למשרד האוצר. בשעה 10:45 תעלה פרץ, בליווי ילדיה, ליציע שבמליאת הכנסת, ושם תמתין עד לסיום ההצבעה. עם סיומה תעבור מרים לאולם  "נגב" עד לקבלת התוצאות הסופיות של ההצבעה.