ראש המוסד הנכנס: "בחסות הסכם הגרעין - איראן מתקדמת לייצור נשק להשמדה המונית"

בטקס חגיגי נכנס היום דדי ברנע לתפקידו כראש ארגון הביון הישראלי, והחליף את ראש המוסד היוצא - יוסי כהן "| "איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי", אמר ראש המוסד הנכנס, והפנה אצבע מאשימה כלפי המעצמות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/06/21 19:27 כא בסיון התשפא

ראש המוסד הנכנס: "בחסות הסכם הגרעין - איראן מתקדמת לייצור נשק להשמדה המונית"
נשיא איראן, חסן רוחאני. בדרך לגרעין , צילום: shutterstock

שבוע וחצי אחרי הפסקת האש מול רצועת עזה, וכשהאיומים מצד איראן גוברים, מדינת ישראל נפרדה אתמול מראש המוסד יוסי כהן, והיום (ג') נערך טקס לרגל כניסתו לתפקיד של ראש המוסד הנכנס דוד ברנע. 

"אתגרי הביטחון שלנו גדולים מאוד", אמר ראש המוסד הנכנס, "ראש הממשלה הזכיר את זה, בראש הרשימה ניצבת איראן. צריך לומר בקול רם וברור, איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית". 

"יוסי, אתה מסיים היום מעל ל-40 שנות שירות, מהן כ-38 שנים במוסד", פנה ברנע לקודמו בתפקיד, "הנך איש רב פעלים וזכויות, חד-מחשבה ומעש, בעל תעוזה יוצאת דופן לצד תכונות אנוש מיוחדות. הובלת בחמש וחצי השנים האחרונות להישגים מדהימים, למבצעים יצירתיים שלא נראו כדוגמתם, במנהיגות ומסירות. ראיתי אותך מפקד על המבצעים הנועזים ביותר, חשתי איתך כתף אל כתף - נשימה נשימה, את המתח, הדריכות הגדולה והריגושים במבצע, בנקודות הקריטיות ביותר בחפ"ק, כאשר כל העיניים היו נשואות אליך, והערה שלך בעיצומו של מבצע הייתה מקבלת משמעות עצומה, ולא פעם אף הכריעה משימה. בשם כל עובדי המוסד אני מבקש להודות לך מקרב לב". 
 

 


ראש המוסד היוצא יוסי כהן, סיכם את הקדנציה שלו בארגון הביון הישראלי: "התפקיד הזה לא דמה לאף תפקיד שעשיתי בעבר. התפקיד הזה מבטא אחריות טוטאלית, הן מולכם עובדי המוסד והן אל מול ראש הממשלה, המדינה ומקבלי האחריות בדרג המדיני. זו אחריות מול המשימות הקריטיות שלנו: הגרעין האיראני, פעולתה של איראן באזור, ארגוני הטרור וההתעצמות בזירה, איומי הסייבר והצורך לשמור כל העת, דיברנו על זה לא מעט בינינו ובתוכנו, על עליונות בראש ובראשונה במשאב האנושי בגיוסם של הטובות והטובים ביותר שיש בישראל כולה – עליונות  במבצעים, בטכנולוגיה ובמודיעין". 

ראש המוסד היוצא, יוסי כהן

ראש המוסד היוצא, יוסי כהןצילום: Amos Ben Gershom/GPO

"לא אמנה כאן את עשייתנו בשנים האחרונות - אתם כולכם שותפים לה. אומר רק שאתם פעלתם בנחישות. אפשר לומר לעיתים באגרסיביות, כי לא הייתה לנו ברירה, אל מול אויב, אל מול כל אויב, בכל זירה בעולם. פעלנו לסכל איומים ובאותה עת למצות הזדמנויות לשלום ולשיתופי פעולה".