אחרי 12 שעות: כובתה השריפה העצומה במפעל בהר חברון | צפו בתיעוד

שריפה שפרצה בלילה במפעל למחזור שמנים באזור התעשייה "מיתרים" בדרום הר חברון, נמשכה שעות ארוכות, ומאמצים לכיבויה השתתפו עשרות לוחמי אש ומתנדבים מהתחנה האזורית ומרחבי הארץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 13:29 כ בסיון התשפא

אחרי 12 שעות: כובתה השריפה העצומה במפעל בהר חברון | צפו בתיעוד
המאמצים לכיבוי השריפה נמשכו למעלה מ-12 שעות, צילום: דוברות כיבוי והצלה יו"ש

במשך שעות רבות, פעלו היום (ב') לוחמי אש ומתנדבים רבים מהתחנה האזורית 'יהודה' בסיוע חוצה מחוזות כדי לכבות את השריפה העצומה במפעל "אקו ליין" למחזור שמנים באזור התעשייה "מיתרים" בדרום הר חברון. לפני זמן קצר השתלטו הלוחמים על האש וכיבו אותה סופית. כעת מתבררים ממדי הנזק למקום.

הכל החל בשעה 00:30 לערך, אז התקבל דיווח במרכז השליטה יו"ש על שריפה במפעל מחזור השמנים. למקום הוזנקו צוותים רבים מתחנה אזורית יהודה, מחוז יו"ש וכן סיוע חוצה מחוזות מדרום, ירושלים, מרכז ודן. במקום נפתח חפ"ק יחד עם כוחות חבירים: משטרת ישראל, מועצה אזורית דרום הר חברון, הגנת הסביבה, וצה"ל.



ראש המועצה האזורית דרום הר חברון יוחאי דמרי שנכח בהערכת המצב הודה ללוחמי האש על הפעילות המאומצת והנחושה במהלך הלילה והביע בפניהם את הערכתו. חוקרי שריפות ממחוז יו"ש נמצא בדרכו למקום האירוע לחקירת נסיבות פרוץ השריפה.

תוצאות השריפה במפעל

תוצאות השריפה במפעלצילום: דוברות כיבוי והצלה יו"ש

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה מספר: "מדובר בשריפה של מפעל מחזור שמנים, כ 1000 קוב חומרי דלק נמצאים במקום. עם קבלת הדיווח על השריפה הוזנקו כוחות רבים על מנת למנוע את התפשטות השריפה לתחם אותה, ולשמור על רצף תפקודי. במקום בוערים מיכלים של סוגי שמנים ודלקים שונים. השריפה חולקה לכמה גזרות על מנת לשלוט בכיבויה בצורה מיטבית. לאחר פעולות מאומצות של הצוותים בשטח הושגה שליטה על השריפה".
 


טפסר שיקו בר דב מפקד המחוז אמר בהערכת המצב שקיים בשטח כי בזכות התגובה המהירה והבנת האירוע נמנע אסון כבד יותר. כמו כן הורה מפקד המחוז לבצע ניטור חלקיקים באוויר על מנת לשלול המצאות של חומרים מסוכנים ולאפשר לתושבים לקום לבוקר שגרתי. טרם הגעת הכוחות נפגעו שלושה מעובדי המפעל כתוצאה משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול רפואי.
 


רס"ר אבי דסטה מפקד הצוות הראשון שהגיע למקום סיפר: "עוד בדרכנו לאירוע זיהינו עננת עשן ממרחק של כחמישה קילומטרים וזאת למרות החשיכה. כשהתקרבנו עוד יותר זיהינו להבות ענק בגובה עשרות מטרים מכיוון המפעל. עם הגיענו למקום חברנו עם מנהלי המפעל על מנת לקבל מהם תמונת מצב והאם ישנם לכודים במקום. יחד עם זאת פעלנו לבידוד השריפה ממפעלים נוספים הנמצאים בסביבה".

תיעוד השריפה מהאוויר

תיעוד השריפה מהאוויר צילום: דוברות כיבוי והצלה יו"ש