נתניהו על הצהרת בנט: "זו הונאת המאה"

ראש הממשלה תקף את יו"ר ימינה שהודיע על חבירה ליאיר לפיד: "נפתלי, לערכים שלך אין משקל נוצה", אמר נתניהו ותהה על יכולותיה של הממשלה הנרקמת: "בקבינט הביטחוני, ישבו לפיד, הורוביץ, מיכאלי וזנדברג - מה זה יעשה להרתעה  הישראלית? איך נראה בעיניי אויבינו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/21 20:40 יט בסיון התשפא

נתניהו על הצהרת בנט: "זו הונאת המאה"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בשעה זו להצהרתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהכריז לפני זמן קצר על חבירה ליש עתיד ויאיר לפיד במאמץ להקמת ממשלה. נתניהו דחה את טענותיו של בנט ואמר: "אני עומד כאן הערב כשליח ציבור נאמן שנבחר על ידי כמעט שני מיליון בני אדם. למעלה ממיליון בוחרים שהצביעו לליכוד בראשותי ועוד כמיליון בוחרים שרצו אותי כרה"מ ימין. בגלל נאמנותי לארץ ישראל, ביטחון ישראל, עתיד ישראל, הם יודעים היטב שהמצפן שלי לא ישתבש". 

הנאום המלא:

"שמעתי את בנט, לצערי הוא שוב מוליך שולל את הציבור. אותם שקרים, סיסמאות נבובות וחלולות על שנאה ופילוג למי שנותן את ידו לשנאה ופילוג וגם מי שמחולל את הונאת המאה, יום לפי הבחירות בנט חתם על מסמך בשידור חי. הוא אמר לפני הבחירות שלא יאפשר ללפיד להיות רה"מ גם לא ברוטציה, הוא אמר במערכת הבחירות שלא יהפוך את לפיד לראש ממשלה כי הוא איש ימין וזה נוגד את ערכיו ולערכיו יש משקל. נפתלי, לערכים שלך אין משקל נוצה". 

"אין אדם אחד בארץ שהיה מצביע עבורך אם היה יודע מה אתה הולך לעשות. מיד אחרי הבחירות בנט נסוג מכל התחייבותיו, הוא דוהר לממשלת שמאל כדי להיות רה"מ בכל מחיר. בזמן הלחימה בעזה בנט עשה עוד פליק פלאק, הוא הצהיר שממשלת שמאל ירדה מעל הפרק. אחרי שעבר המבצע, הוא עשה פליק פלאק שלישי והוא שוב דוהר לממשלת שמאל".

"הוא מסביר שזה למנוע בחירות חמישיות, אבל מה השתנה מלפני שבוע? בזמן הלחימה, כשבנט הוריד את ממשלת השמאל, לא הייתה סכנת בחירות? היא לא קיימת ברצינות סכנת הבחירות, אולי באותה מידה". 

"מה השתנה? כלום לא השתנה, עכשיו מתברר מה שבנט אמר תוך כדי מערכת הבחירות והלחימה אלו דברי סרק שנועדו לרמות את בוחרי הימין ולקחת את קולות הימין שמאלה. אני אומר לכם את האמת, במקום להקים ממשלת שמאל מסוכנת, מיד עם סיום המנדט של לפיד אפשר להקים ממשלת ימין טובה לישראל".

"יש שתי דרכים לעשות זאת, אחת, לא שגרתית, מרחיקת לכת, זו ההצעה שאני וחבריי הצענו היום, שסער יכהן כראש ממשלה ראשון, אני אכהן אחריו ובנט יכהן אחריי, ראשי הסיעות הימין הסכמנו לכך. ואני רוצה להדגיש לכך שאנחנו לא חושבים שזה מקובל, ומאוד לא שגרתי וגם מאוד מעוות, כי לתת את ראשות הממשלה לראש מפלגה של 6 מנדטים זה מעוות, אבל טובת המדינה לנגד עינינו ואנחנו יודעים שאפשרות ממשלת שמאל היא עוד יותר גרועה".

"במקום לקבל את ההצעה הנדיבה שלנו, סער ובנט דוהרים לממשלת שמאל. לכן יש עוד אפשרות לממשלת ימין. אנחנו מדברים עם ח"כים שיכולים להשלים לנו יותר מ-61. הם אומרים 'אם בנט יצטרף, אנחנו גם נצטרף בתום המנדט של לפיד'. ברגע שיסתיים המנדט של לפיד ולא תקום ממשלת שמאל הם יבואו לממשלת ימין, אם לא תקום ממשלת שמאל תקום ממשלת ימין ולא יהיו בחירות".

"בנט אומר את זה כי לא באמת אכפת לו, הוא לא רוצה לבחירות כי הוא יודע שבבחירות הללו הוא יימחק כי הפר את כל הבטחותיו, אם היו לו 20 מנדטים בסקרים הוא היה הולך לבחירות, הוא רוצה להיות רה"מ לשנתיים ולא מספיקה לו שנה אחת".

"אני קורא לחברות ולחברים שנבחרו בקולות הימין, אני קורא לכם ללכת בדרך ובמצפון שלכם, אל תקימו ממשלת שמאל. סכנה לביטחון ישראל ולעתיד המדינה. אם היא תקום, בעוד כמה ימים בישיבת הקבינט הביטחונית של ישראל, ישבו לפיד, הורוביץ, מיכאלי וזנדברג - מה זה יעשה להרתעה  הישראלית, איך נראה בעיניי אויבינו? מה יעשו באיראן ובעזה? מה יאמרו במסדרונות הממשל בוושינגטון? הם יעמדו נגד איראן? הרי הם תומכים בהסכם הגרעין המסוכן הזה. הם יילחמו בחמאס? הם תלויים בטיבי ובעודה".

"הורוביץ אמר שאפשר לחקור את חיילנו ומיכאלי קראה לא לשלוח חיילים לצבא, ומי יסלול כבישים ביהודה ושומרון, שרת התחבורה מרב מיכאלי? עוד הונאה כל כך מגוחכת, עוד מכבסת מילים. הם קוראים לזה ממשלת אחדות. זו ממשלה עם 40 מנדטים של שמאל ושמאל קשה, עם איזה עלה תנאה של מפלגות שלקחו קולות מימין והעבירו לשמאל. איך ממשלת אחדות כשהם מדירים 52 קולות או מנדטים של ימין אמיתי". 

"הם קוראים לממשלה הזאת 'ממשלת ריפוי', ריפוי של מי? 2 מיליון איש שהצביעו לליכוד ולימין הם מחלה? שצריך לרפא? איזו שנאה, איזו התנשאות, הם קוראים לזה 'דמוקרטיה', הם כל כך דמוקרטיה שהם זוממים להעביר חוקים פרסונליים נגדי". 

"ראינו את זה בסוריה, אסד השאיר שני מועמדים נגדו וניצח ב-95% מהקולות, זו ממשלת אופרטוניסטית, כניעה, הונאה, רפיון, אסור להקים מממשלה כזאת, אני קורא לחכ"ים מהימין, אל תרמו את הציבור ואת עצמכם, אם אתה איש ימין אתה לא בעד ממשלת שמאל, ואם אתה מצביע בעד ממשלת שמאל אתה לא איש ימין, זו האמת הפשוטה. תתייצבו נגד ממשלת השמאל ויחד נקים ממשלת ימין לכל אזרחי ישראל".