לראשונה: שגריר איחוד האמירויות במסע רבנים

מוחמד אל-חאג'ה, השגריר האמירייתי בישראל הגיע בסוף השבוע לביקור אצל הרב הראשי דוד לאו, והיום ביקר את הרב חכם שלום כהן ועדכן אותם על מצב הקהילה היהודית באמירויות והתייעץ עימם על מספר נושאים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/21 16:59 יט בסיון התשפא

לראשונה: שגריר איחוד האמירויות במסע רבנים
חכם שלום כהן עם השגריר האמירתי, צילום: ישי ירושלמי

שגריר איחוד האמירויות, מוחמד אל-חאג'ה, ביקר בימים האחרונים אצל הרב הראשי הרב דוד לאו ואצל הרב חכם שלום הכהן, עדכן אותם בנוגע לקהילה היהודית באמירויות והתייעץ איתם על מספר נושאים.

אל חאג'ה ביקר בסוף השבוע בלשכתו של הרב הראשי האשכנזי, וסיפר לו על הכבוד אותו רוחשים באיחוד ליהדות וכן הזמין אותו לביקור רשמי. היום (א') ביקר השגריר האמירייתי אצל נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן. בביקור ברך חכם שלום כהן את אל-חאג'ה בברכת כהנים ושוחח עמו בין היתר על הסכמי אברהם. 

השגריר, הגיע לבית הרב בירושלים במסגרת ביקור ראשון של השגריר האמירייתי שמונה לכהן בישראל מאז הסכם השלום בין המדינות.

חכם שלום כהן עם השגריר האמירתי

חכם שלום כהן עם השגריר האמירתיצילום: ישי ירושלמי

במהלך הביקור שוחחו בין היתר על הסכמי אברהם, חלק מהשיחה אף הייתה בשפה הערבית והשגריר אמר לנשיא המועצת כי 'הסכמי אברהם' נקראו כך בכוונה תחילה, ולא בשם 'הסכמי שלום', כי כל המהות הוא נושא דתי ורוחני, ולא רק נושאים פוליטיים.

השגריר ביקש מראש הישיבה שיגיע לביקור איחוד האמירויות בכדי לחנוך מרכז גדול שנבנה במקום של כל הדתות כנציג של העם היהודי. חכם שלום נתן תשורה לשגריר 'ברכת הבית' יחד עם ברכת כהנים בצירוף חתימה של ראש הישיבה, והשגריר העניק לחכם שלום כהן מתנה יוקרתית מאיחוד האמיריות.