הצעת ישראל לחמאס: הפסקת אש ארוכת טווח תמורת החזרת השבויים

דיווחים בכלי תקשורת ערבים מוסרים כי המשלחת המצרית שמתווכת בין הצדדים העבירה לחמאס את ההצעה הישראלית לפיה הפסקת אש ארוכה ושיקום הומניטרי של רצועת עזה מותנה בהחזרת השבויים | בחמאס דחו את המשוואה והדגישו: פתוחים לקיום משא ומתן לפי מתווה עסקת שליט

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/05/21 21:32 יח בסיון התשפא

הצעת ישראל לחמאס: הפסקת אש ארוכת טווח תמורת החזרת השבויים
הפסקת אש תמורת החזרתם?, צילום: באדיבות המשפחות

שבוע עבר מאז סיומו של מבצע "שומר החומות", והמגעים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים - מתקדמים. המטרה בשיחות היא להגיע להסכם על הפסקת אש ארוכת טווח בין הצדדים, כאשר לפי פרסומים בכלי תקשורת ערבים, ישראל מתנה את קיום העסקה בשחרור השבויים ובארגון הטרור העזתי מבהירים: מדובר בעניין נפרד, לא מתכוונים לחבר בין השניים.

משלחת המודיעין המצרי הגיעה אתמול לרצועה, ונפגשה עם ראשי החמאס – בהם בכיר הארגון מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף. אנשי המשלחת הבהירו לחמאס כי ישראל עומדת על הצעתה לפיה הפסקת אש ארוכה ושיקום הרצועה מותנים בהשבת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול שמוחזקות בידי ארגון הטרור כבר 7 שנים, והישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

בחמאס שללו את ההצעה הישראלית והבהיר כי מבחינתם אין קשר בין הרגיעה הצבאית לעסקת השבויים. לדברי ארגון הטרור הם מוכנים לקיים את העסקה בדומה לעסקת שליט, קרי - שחרור מחבלים פלשתיניים הכלואים בישראל.

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח הבוקר (שבת) כי המתווכים המצריים העבירו מסר לחמאס לפיו ישראל צפויה לבצע בשבוע הבא שורת הקלות, בהם: פתיחת המעברים, הרחבת מרחב הדיג, הכנסת דלקים לתחנת הכוח בעזה, תיקון קווי החשמל שנפגעו במהלך סבב הלחימה וגם את הכנסת הכסף הקטרי.