בנט יודיע: הולך לממשלה עם לפיד

לקראת הישורת האחרונה למנדט של לפיד, יו"ר ימינה צפוי להודיע על הסכמתו להקמת ממשלת השינוי. יו"ר יש עתיד יגיע לבית הנשיא ויעדכן אותו כי עלה בידו להקים ממשלה. המכשול שבדרך: איילת שקד, שצפויה להסכים לממשלת השינוי רק כמוצא אחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/21 20:45 יח בסיון התשפא

בנט יודיע: הולך לממשלה עם לפיד
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארבעת הימים האחרונים למנדט של יאיר לפיד להקמת ממשלה, צפויים להתכנס להחלטת ימינה והעומד בראשה נפתלי בנט, שכלל הנראה יודיע ביממה הקרובה על החלטתו והיא להצטרף לממשלה יחד עם מפלגות השמאל.

יו"ר יש עתיד יגיע ביום שני לבית הנשיא ויעדכן את נשיא המדינה רובי ריבלין כי עלה בידו להקים ממשלה, כשהמכשול האחרון בדרך לכך הוא תמיכתם של כלל חברי מפלגת ימינה, ובראשם איילת שקד וניר אורבך שמתנדנדים. חבר הכנסת עמיחי שיקלי יתנגד למהלך וככל הנראה יתפטר מהכנסת.

שקד צפויה לתמוך במהלך של בנט להקמת ממשלת שינוי בראשותו, רק כאופציה אחרונה, ובמידה ותשתכנע שאין סיכוי להקמת ממשלת ימין והחלופה לממשלת השינוי היא הליכה לבחירות חמישיות. 

סיעת ימינה תתכנס מחר (א׳) בשעה 10:00 ברעננה, במהלכה יעדכן יו"ר ימינה, נפתלי בנט, את חברי הסיעה בהתפתחויות הימים האחרונים. הישיבה תהיה סגורה לתקשורת.

ביום שישי פורסם כי בליכוד הגיעו להסכם סופי עם בנט, במסגרתו קיבל את כל דרישותיו: רוטציה של שנה וחצי בשנה הרביעית שבה הוא יכהן כראש הממשלה, 6 שריונים ל״ימינה״ בליכוד עד מקום 36 למקרה שיהיו בחירות, בנט ימונה לשר ביטחון, משנה לראש הממשלה וממלא מקומו בנבצרות רפואית ונסיעות לחו״ל. בנוסף תקבל ״ימינה״ עוד 2 משרדים בכירים. 

"לצערנו, למרות ההגעה לסיכומים עם הליכוד, בנט מסרב לחתום והוא דוהר לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת", מסרו הגורמים בליכוד. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב גם הוא להצעה אותה סירב בנט לקבל. "עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת. בנט ושקד - הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו".