מועצת האו"ם תחקור חשד לפשעי מלחמה במבצע | ישראל: "גוף צבוע בעל רוב אנטי מובנה"

מועצת האו"ם לזכויות אדם החליטה: ועדת חקירה בין-לאומית תחקור חשדות לפשעי מלחמה של ישראל ושל חמאס |בין המדינות שהצביעו בעד פתיחת חקירה: בחריין, רוסיה וסין | נתניהו: "אובססיה אנטי-ישראלית בוטה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 27/05/21 20:06 טז בסיון התשפא

מועצת האו"ם תחקור חשד לפשעי מלחמה במבצע | ישראל: "גוף צבוע בעל רוב אנטי מובנה"
צילום: shutterstock

מועצת האו"ם לזכויות אדם החליטה: ועדת חקירה בין-לאומית תחקור חשדות לפשעי מלחמה של ישראל ושל חמאס בעקבות מבצע שומר החומות.

רה"מ בנימין נתניהו: "ההחלטה המבישה שהתקבלה היום היא דוגמה נוספת לאובססיה האנטי-ישראלית הבוטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. פעם נוספת, רוב אוטומטי בלתי מוסרי במועצה - מטהר ארגון טרור שחותר לרצח עם. הביזיון הזה הופך את החוק הבינלאומי מושא ללעג ומעודד טרוריסטים"

 24 מדינות הצביעו בעד, 9 מדינות הצביעו נגד, ו-14 נמנעו. בחריין וסודן, שחתמו על הסכמי שלום עם ישראל, הצביעו בעד פתיחת ועדת החקירה. בנוסף תמכו: ארגנטינה, ארמניה, בנגלדש, בוליביה, בורקינה פאסו, סין, חוף השנהב, קובה, אריתריאה, גאבון, אינדונזיה, לוב, מאוריטיניה, מקסיקו, נמיביה, פקיסטן, הפיליפינים, רוסיה, סנגל, סומליה, סנגל, אוזבקיסטן וונצואלה.

המדינות שהתנגדו להקמת ועדת חקירה הן אוסטריה, בולגריה, קמרון, צ'כיה, גרמניה, מלאווי, איי מרשל, בריטניה, אורוגוואי.

המדינות שנמנעו: איי הבהאמה, ברזיל, דנמרק, פיג'י, צרפת, הודו, איטליה, יפן, נפאל, הולנד, פולין, דרום קוריאה, טוגו ואוקראינה.

הפצצה בעזה

הפצצה בעזהצילום: Abed Rahim Khatib/FLASH90

ההערכה היא שישראל לא תשתף פעולה עם הוועדה. ארה"ב מסרה כי ההחלטה של המועצה "עשויה לסכן" את ההתקדמות שחלה לאחרונה באזור.

החקירה תעסוק במציאות עדויות של הפרות של זכויות אדם והחוק הבינלאומי, כאשר נשיאת המועצה תמנה את חברי הוועדה והמומחים. החקירה תחל מהיום בו החלו המהומות בירושלים ולאחר מכן הוביל למבצע "שומר החומות". את ההצעה הגישו הפלסטינים ביחד עם פקיסטן. 

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח ביקורת על החלטת המועצה לזכויות אדם לחקור פשעי מלחמה במבצע "שומר החומות" ואמר: "עולם הפוך ראינו. במקום שנשמע קריאה ברורה של העולם החופשי כנגד ארגון הטרור חמאס והעומדים בראשו, המהווים פושעי מלחמה מובהקים, מקבלת המועצה החלטה חסרת פשר כנגד אזרחי ישראל אשר עמדו מול ירי פושע של אלפי טילים לעבר אוכלוסיה חפה מפשע". ריבלין הוסיף כי "גם לאחר החלטות מוטות ובלתי מתקבלות על הדעת שכאלה, תמשיך ישראל להיות מחויבת תמיד ולפני הכל לביטחון אזרחיה ולהבטחת שלומם".

תגובת משרד החוץ להחלטת המועצה לזכויות אדם: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים  אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם"  

 

תוצאות אחת ההפצצות בעזה

תוצאות אחת ההפצצות בעזהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן הגיב על החלטת מועצת זכויות אדם בג'נבה להקים ועדת בדיקה שתבחן ביצוע פשעים של ישראל במבצע בעזה: "ההחלטה האנטישמית שקיבלה מועצת זכויות האדם בג'נבה היא החלטה מבישה ובזויה המונעת משנאה ועיוות מוסרי והתקבלה על ידי רוב המורכב ממדינות שבחלקן המשטרים האכזריים בעולם. המועצה קבעה את תוצאות החקירה עוד לפני תחילתה. ההתעלמות מירי הרקטות לעבר אזרחי ישראל והשוואת מדינה דמוקרטית לארגון טרור – מחזקת את חמאס ומהווה תמיכה בטרור בכל העולם. זוהי חרפה על פני חברי המועצה."

השגריר ארדן מציג תמונות מתפרעים מתוך מסגד אל אקצא

השגריר ארדן מציג תמונות מתפרעים מתוך מסגד אל אקצאצילום: ללא

עוד כתב ארדן "במקום לעסוק בהפרות זכויות אדם אמיתיות ברחבי העולם, כמו בסוריה ואיראן, המועצה בוחרת שוב ושוב להתמקד בישראל. מאז הקמתה, המועצה קיימה 30 מושבים מיוחדים, מתוכם 9 התמקדו רק בישראל. ההתמקדות האובססיבית במדינה היהודית היחידה בעולם מוכיחה כי המועצה פועלת משיקולים פוליטיים ואנטישמיים ומתוך הטייה ברורה נגד ישראל."

"ישראל דוחה לחלוטין את ההחלטה האנטישמית שהתקבלה ומודה לכל המדינות שעמדו לצד ישראל והתנגדו לה. כל מי שדואג לזכויות הפלסטינים בעזה, חייב להפסיק להשוות בין ישראל לחמאס ולהתמקד בהשלכות הנוראיות שחמאס מביא על ישראלים ופלסטינים כאחד" סיכם ארדן את דבריו.

הפצצה בעזה

הפצצה בעזהצילום: Abed Rahim Khatib/FLASH90

גם שר האוצר ישראל כץ מגנה את החלטת מועצת זכויות האדם של האו״ם: "ההחלטה מעידה על שפל המדרגה אליו התדרדר הארגון. אף אחד לא יצליח למנוע מישראל להגן על אזרחיה מול טרור האיסלם הקיצוני, גם עם 1000 החלטות מבישות מסוג זה".

צילום: Yossi Aloni/Flash90