נאום השיעולים של נסראללה: תקיפת ירושלים שווה מלחמה אזורית

מזכ"ל חיזבאללה התכוון להתרברב בניצחון על ישראל, אך במקום זאת היה חולה מאד ובקושי הצליח לנשום. יצא במסר לישראל: "פגיעה במקומות הקדושים בירושלים לא תיעצר בגבולות ההתנגדות בעזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 22:37 יד בסיון התשפא

נאום השיעולים של נסראללה: תקיפת ירושלים שווה מלחמה אזורית
חסן נסראללה, צילום: צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה,חסן נסראללה נאם היום (ג')  לראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות" בפני כלי התקשורת, והזהיר כי כל תקיפה נגד ירושלים והאתרים הקדושים עלולה להוביל למלחמה. הנאום היה לרגל ציון 21 שנים, יום הנסיגה הישראלית מלבנון שחל היום, ב-25 במאי. בדבריו הבהיר כי כל תקיפות נגד האתרים הקדושים מהווה איום, "אין קווים אדומים", כך אמר. מלבד דבריו, מצבו הבריאותי של מזכ"ל החיזבאללה עורר שאלות רבות. נסראללה נצפה כשהוא נראה חולה, מדבר לאט ובשקט ומתקשה לנשום בין המשפטים, שלעיתים הסתיימו בהשתנקות.

https://youtu.be/Ev_S6MnsmlI

תוכן הנאום משך פחות תשומת לב בגלל השיעולים. נסראללה, אמר כי חלה והשתעל מספר פעמים במהלך דבריו ואף התקשה לדבר.

"על ישראל להבין שתגובה על פגיעה במקומות הקדושים בירושלים לא תיעצר בגבולות ההתנגדות בעזה", אמר בדבריו והוסיף "המשוואה שיש להגיע אליה היא כדלהלן: ירושלים - מלחמה אזורית. על הישראלים להבין כי כל מהלך שכזה משמעותו מלחמה אזורית שתסתיים בהשמדתה".

כבנוסף אמר "ההכנסה של ירושלים למעגל האיומים גרמה להתנגדות לנקוט בעמדה היסטורית, מכרעת וחדשה". והוסיף: "תושבי עזה וההתנגדות היו מוכנים להגן ולהקריב למען ירושלים ומסגד אל-אקצא. הישראלים צריכים להבין שפגיעה בהם שונה מכל תוקפנות אחרת שלהם. עזה הפתיעה את האויב בכך שמימשה את האיום שלה להגיב על מה שהכיבוש עשה בירושלים".

https://twitter.com/HeshmatAlavi/status/1397257865358979074?s=20