אגף השיקום החליטו לערך ועדה נוספת לאיציק סעידיאן

בני משפחתו של לוחם צה"ל לשעבר ביקשו להעלות את אחוזי הנכות מ-100% ל-100% פלוס, באגף השיקום בשביל לעדכן את מצבו הם מחויבים על פי חוק לשבת עם צוות הרופאים בבית החולים . משרד הביטחון: "נבחנת אפשרות לבצע את ההליך ללא הגעה פיזית של הוועדה לבית החולים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/21 14:35 יד בסיון התשפא

אגף השיקום החליטו לערך ועדה נוספת לאיציק סעידיאן
הפגנה למען סעידיאן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חודש וחצי לאחר שהצית את עצמו, וכשהוא מאושפז במצב אנוש בבית החולים תל השומר, באגף השיקום מתעקשים לערוך ועדה נוספת ללוחם צה"ל לשעבר איציק סעידיאן, כדי לעדכן את מצבו הרפואי. כך פורסם אמש (ב') בחדשות 12. הסיפור החל לאחר שבתקופה האחרונה המשפחה ביקשה להעלות את אחוזי הנכות מ-100% ל-100% פלוס. 

באגף השיקום מתעקשים עם המשפחה ואומרים כי יגיעו לחדרו בטיפול נמרץ עם רופאים משלהם, בכדי לשבת עם צוות הרופאים ולא בכדי לבחון פיזית את איציק. כאשר הדברים נעשים בתיאום ושיתוף פעולה.

באגף השיקום אומרים בתגובה כי הם רוצים לראות את מצבו של הלוחם לשעבר בעצמם וכי הם סומכים על הרופאים שלהם. לבסוף, הוועדה לא הגיעה ונדחתה מסיבות רפואיות. למשפחה אין ריב או ויכוח עם אגף השיקום.

ממשרד הביטחון נמסר לחדשות 12: "משפחת סעידיאן ביקשה להעלות את אחוזי נכותו של איציק לרמה הגבוהה ביותר, 100% פלוס. על מנת להקל ככל הניתן על המשפחה הוחלט כי הוועדה הרפואית תתכנס באופן חריג ליד מיטתו בבית החולים. במקביל, נבחנת אפשרות לבצע את ההליך ללא הגעה פיזית של הוועדה לבית החולים". 

תגובת המשפחה: "משפחת סעידיאן מבקשת להבהיר שבניגוד גמור למה שפורסם אמש בחדשות 12, משפחת סעידיאן פועלת בשיתוף פעולה מלא ושקוף עם אגף השיקום והעומדים בראש, איתמר גרף ותמר מנהלת מחוז ירושלים".

"המשפחה זועמת על עוד ניסיון לייצר כותרות מבלי לקבל אישור מדובר המשפחה ירמי כהן או תגובה מסודרת ורשמית כפי שהתבקשו כל אמצעי התקשורת לעשות. כל ניסיון לתקוע טריז או לפגוע במאבק שיצחק הצית מעציב ומקומם. המשפחה מבקשת מהציבור ומהעיתונות שלא לייחס משמעות לדברים לא מוסמכים שיוצאים בעלמא. להבא, המשפחה תשקול משפטית וחוקית את המשך דרכה מול הניסיונות הנואלים לפגוע במאבק לאומי חשוב מאין כמוהו שטרם נגמר".

נזכיר, כי איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן 26, הסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, הגיע באמצע החודש שעבר למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, והצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מידי לכבות את הלהבות, להעניק לו עזרה ראשונית והזעיקו את מד"א. סעידיאן פונה באמבולנס לבית החולים שיבא בתל השומר, ומצבו מוגדר אנוש גם היום.