מיקי זוהר לסער: "לא פוסלים שום אפשרות"

בחירות חמישיות או ממשלה חדשה? חבר הכנסת זוהר פסל את השמועות על מעבר חכי"ם מסיעות הימין ואמר: "אין עריקים ולא יהיו עריקים" | "יש ערוצים קיימים ופתוחים מולו", אמר זוהר על יו"ר תקווה חדשה, והבהיר כי הם מגבים את המפכ"ל שבתאי: "אמירה אחת לא טובה - לא פוסלת אותו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/21 19:25 יג בסיון התשפא

מיקי זוהר לסער: "לא פוסלים שום אפשרות"
מיקי זוהר., צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד 9 ימים נותרו לפקיעת המנדט של יאיר לפיד להקמת ממשלה, שדיווח היום על התקדמות במגעים מול כחול לבן וישראל ביתנו. הערב (ב') התראיין חבר הכנסת מיקי זוהר לערוץ כנסת וסיפק מספר אמירות שמרמזות על התקרבות לבחירות חמישיות.

"אני אומר חדש משמעית - אין עריקים ולא יהיו עריקים", אמר זוהר, "עשינו כל מאמץ לשכנע את האנשים ההגיוניים שנמצאים גם במפלגה של גדעון סער וגם בכחול לבן, להסביר להם - אתם הולכים להתאבדות, להקים ממשלה עם מרצ, המשותפת והעבודה, זאת לא ממשלה שתהיה טובה לישראל, זאת ממשלה שלא רק תהיה רעה אלא גם תהיה מסוכנת לישראל". 

לגבי אופציית הרוטציה עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, הבהיר חבר הכנסת זוהר כי, "לא אומר שזה ירד מהפרק אבל אני לא אומר שזה על הפרק. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתגבש 65 אנשים, להחליט שאנחנו מקימים קואליציה, לשבת בחדר אחד מבוקר עד לילה, עד שאנחנו מגיעים להסכמות איך קמה הממשלה הזאת - עם או רוטציה או בלי, אבל קודם כל צריך להחליט על הבסיס שתקום ממשלת ימין, ואת זה עד לרגע זה אי אפשר לעשות, כי גדעון סער ממשיך להתבצר בכך שהוא לא מקים ממשלת ימין, נפתלי בנט נותן לו את האפשרות הזאת בכך שהוא אומר שהוא לא פוסל את גוש השמאל, בגלל זה אנחנו נמצאים במקום הזה". 

בהתייחסות להצעות שהציע יו"ר הציונות הדתית לרוטציה עם גדעון סער, אמר זוהר כי, "אני חושב שאת כל ההצעות של סמוטריץ', הוא מביא אותם על דעת עצמו, הליכוד לא הסכים לשום הצעה כזאת, אבל אנחנו אומרים דבר אחד: אם גדעון סער מוכן לבוא ולהקים ממשלת ימין, אנחנו מוכנים לשבת ולדבר על הכל, לא פוסלים שום אפשרות, אבל עד רגע זה, סער לא מוכן לדבר, הוא אומר באופן שרירותי שהוא לא מוכן להקים ממשלה עם נתניהו, בעצם הוא פוסל את הימין, גם את המפלגות החרדיות ואת הציונות הדתית ולמעשה את ימינה. יש ערוצים קיימים ופתוחים מולו", אמר ברמז. 

את אחת ההתבטאויות מעוררות המחלוקת בתקופה האחרונה סיפק מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, כשאמר שהמשטרה בראשותו התמודדה באחרונה עם "ניצים משני הצדדים", ועורר סערה, כשחלק מהקולות אף קראו לו להתפטר. בעקבות כך הדגיש זוהר: "יעקב שבתאי הוא מפכ"ל מצוין ואני חושב שהוא יעשה עבודה מצוינת וסימטרית, אני רוצה להזכיר לכם שהוא בתפקיד חודשים ספורים, אי אפשר לעשות מהפכה במשטרה ולתקן את כל החלאים תוך חודשים ספורים, זה תהליך של זמן ועבודה. אנחנו מגבים את המפכ"ל ונסייע לו להצליח בתפקידו. אף אחד לא פוגע בו ולא מערער על יכולותיו. ואם הוא אמר אמירה אחת לא טובה - זה לא פוסל אותו". 

"הצענו לעשות ועדת בדיקה, ועדת חקירה פרלמנטרית", אמר זוהר בהתייחסות לחקירת האסון במירון, "ועדת חקירה ממלכתית אם היא תתחיל להיות חדשות לבקרים על כל נושא ונושא, תאמינו לי שלא נצא מזה, לא נוכל לנהל את המדינה, זה פוגע במשילות. אתה לוקח שופטי בית משפט שיעשו ככל העולה על רוחם ולא יתנו את הכבוד הראוי לכנסת ולנבחרים שלה".

זוהר הוסיף ואמר כי, "יש דרך ביניים והצענו אותה - ועדת חקירה פרלמנטרית, אם יהיו מסקנות מאוד ברורות אז אפשר לדרוש להטיל סנקציות, אני לא יודע אם יהיה לה סמכות להטיל אותן אבל לדרוש כן". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן