לפיד: הסיכויים לממשלה לא גבוהים |הוועדה המסדרת: אושרו החוקים נגד נתניהו

בוועדה המסדרת אושרו החוקים להגבלת הכהונה של נתניהו. ימינה הצביעה עם הליכוד | לפיד: "מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. אז אנחנו צריכים לעצור את זה", ורמז לבנט: "כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 14:56 יג בסיון התשפא

לפיד: הסיכויים לממשלה לא גבוהים |הוועדה המסדרת: אושרו החוקים נגד נתניהו
לפיד ונתניהו בימים יפים יותר, צילום: Flash90

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד דיבר היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה והתייחס להתקדמות המגעים להקמת ממשלה: "בימים הקרובים נעשה הכל כדי להקים ממשלה כזו. כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל", אך הבהיר: "הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה"

תקף את ממשלת נתניהו: "מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. העסק מתפורר לנגד עינינו. אז אנחנו צריכים לעצור את זה. ואנחנו יכולים לעצור את זה. גם בחקיקה פה בכנסת, גם בהקמת ממשלה."

"יש לנו אתגרים גדולים. כלכליים, מדיניים, בטחוניים. הדרך היחידה לעמוד באתגרים האלה, זה יחד. אנחנו צריכים ממשלת אחדות ישראלית – כי אנחנו צריכים אחדות ישראלית. " אמר לפיד

לפיד במשכן הנשיא

לפיד במשכן הנשיאצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

כמו כן היום בוועדה המסדרת הצביעו בעד הצעת החוק להגבלת קדנציות לראש ממשלה, ביש עתיד מבטיחים להמשיך ולקדם אותה עד שיושלם הליך החקיקה. ימינה התנגדה והצביעה עם הליכוד. 

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ מאיר כהן: "כל זמן הלחימה לא עסקנו בקידום חוקים, אך מעולם לא חזרנו בנו מהרצון וערך המאבק בשחיתות. כעת הגיע הזמן לחוקים נכונים וצודקים אלה. הצעת חוק זו היא המימוש הבטחתנו לבוחרים, ולכן נמשיך לקדמה יחד עם הסיעות שתמכו איתנו בהצעה, עד נעביר אותה בשלוש קריאות".

נתניהו בהצהרה

נתניהו בהצהרהצילום: צילום מסך

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן