נורמליזציה? ראש ממשלת מרוקו תומך בחמאס על המאמץ "לשחרר את ארצם"

ראש ממשלת מרוקו סעד א-דין אל-עות'מאני בירך במכתב את ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, על "הניצחון שהשיגו העם הפלשתינית וההתנגדות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 14:17 יג בסיון התשפא

נורמליזציה? ראש ממשלת מרוקו תומך בחמאס על המאמץ "לשחרר את ארצם"
מרוקו, צילום: Yossi Zamir/Flash90

ראש ממשלת מרוקו סעד א-דין אל-עות'מאני שחתם על הסכם הנורמליזציה עם ישראל, בירך במכתב את ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, על "הניצחון שהשיגו העם הפלשתינית וההתנגדות", כך פורסם בשבת האחרונה בעיתונות הערבית.

במכתב ששלח ראש הממשלה המרוקני הדגיש את תמיכת ארצו ב"עם הפלשתיני בהקמת מדינה עצמאית שבירתה ירושלים". הוא הוסיף כי מברך את מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה על ״הניצחון שהשיג העם הפלסטיני וההתנגדות״. אל-עות׳מאני הדגיש כי הוא דבק בתמיכתו בעם הפלסטיני ובמאבקו לשחרור אדמתו והקמת מדינה עצמאית שבירתה ירושלים.

הצהרה זו מבהירה את מורכבות היחסים עם מרוקו. רק בדצמבר 2020 נחתם הסכם שלום וחידוש היחסים בין ירושלים ורבאט  בעקבות החלטת נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ כי הוא מכיר בריבונות מרוקו על חבל הסהרה המערבית.

מאז נחתם ההסכם, החלו לחדש את הטיסות הישירות בין המדינות והסכמים כלכליים. אל-עות'מאני בעצמו חתם על ההסכם יחד עם ראש המל"ל מאיר בן שבת והיועץ המיוחד ג'ארד קושנר. 

בית הכנסת בקזבלנקה

בית הכנסת בקזבלנקהצילום: צביקה אבנרי