מנסור עבאס מיתמם: "הצעירים מחו מחאה לגיטימית"

אחרי שבועיים של פרעות אלימות מצד ערביי ישראל בערים המעורבות, יו"ר רע"ם התייחס למהומות האלימות וכינה אותן: "מחאה לגיטימית". בהמשך דבריו בוועדה לענייני ערבים, ביקש שלא להעמיד לדין את הפורעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 12:46 יג בסיון התשפא

מנסור עבאס מיתמם: "הצעירים מחו מחאה לגיטימית"
מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ מנסור עבאס התייחס הבוקר (ב') לפרעות האלימות שהתרחשו ברחבי הארץ בשבועות האחרונים. הפרעות שביצעו ערביי ישראל בערים המעורבות הביאו שיאים חדשים של אלימות עם לינצ'ים שבצעו ביהודים עוברי אורח שבאחד מהם אף נרצח תושב לוד,יגאל יהושוע.

משטרת ישראל שהושמצה לא מעט בעקבות חוסר היכולת שלה לפעול בערים המעורבות ולעצור את הפורעים יצאה אתמול למבצע "חוק וסדר" לעצירת הפורעים הרבים ואף החלה לעצור לא מעט צעירים ערבים שהשתתפו בפרעות, אלא שח"כ מנסור עבאס לא ראה בעין יפה את גל המעצרים.

"הצעירים מחו מחאה לגיטימית שלא מצדיקה את גל המעצרים הנרחב." אמר עבאס בפתח ישיבת הועדה לענייני ערבים שעבאס עומד בראשה, והוסיף: "פניתי בימים האחרונים בבקשה לעצור את גל המעצרים שפוגע בעתיד הצעירים".

עבאס לא הסתפק בגינוי המעצרים והפנה אצבע מאשימה כלפי ח"כ איתמר בן גביר, מי שלדעתו אשם בהתפרעויות האלימות של ערביי ישראל: "את ההתגרות וההסטה של גורמים קיצוניים, כפי שאמר המפכ"ל ח"כ אחד הצליח להסלים את הרוחות ולהביא קבוצות מתנחלים לתקיפות בערים המעורבות."

כזכור, הוועדה לענייני ערבים בראשות מנסור עבאס הוקמה רק בחודש שעבר בשיתוף פעולה בין ליכוד למפלגת רע"מ.  לדברי מיקי זוהר, הוועדה הוסמכה לדון בכל הנושאים השייכים לחברה הערבית, החל מתקציבים ועד אכיפה, זאת כקריצה לכיוון רע"מ ומנסור עבאס. דבריו של יו"ר הוועדה עוררו סערה בקרב חברי הכנסת המשתתפים. ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ, תקף את זוהר והתנגד להקמת הועדה "זה שוחד פוליטי", אמר פריג' והוסיף לחבר הכנסת מרע"מ ווליד טאהא: "תתבישו לכם".