"ללא סממן יהודי": ההסבר של הפרקליטות לכתב האישום המרוכך

כתב האישום שהוגש נגד התוקפים בלינץ' ביפו לא כולל מניע לאומני, הסיבה: "אם היה הולך עם כיפה, לבוש חרדי, דגל ישראל - התמונה הייתה שונה לחלוטין" | בירושלים: צעיר יהודי מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 12:10 יג בסיון התשפא

"ללא סממן יהודי": ההסבר של הפרקליטות לכתב האישום המרוכך
זריקת אבנים | אילסוטרציה , צילום: פלאש 90, נתי שוחט

כתב האישום שהוגש נגד התוקפים בלינץ' ביפו לא כולל מניע לאומני, ההחלטה מעוררת סערה ציבורית קשה. עו"ד כנרת כהאן מפרקליטות מחוז תל אביב מסבירה היום (ב') בגל"צ את הסיבה שכתב האישום שהוגש נגד התוקפים בלינץ' ביפו לא כולל מניע לאומני: "אנחנו כבולים לראיות. האדם שהותקף הלך ברחוב ללא כל סממן יהודי. אם היה הולך עם כיפה, לבוש חרדי, דגל ישראל - התמונה הייתה שונה לחלוטין וכך גם ההתייחסות"

כזכור, פורעים ערבים מיפו עשו לינץ' אכזרי ביהודי שהסתובב עם הכלב שלו ותיעד את הפרעות. שוטרי תחנת יפו עצרו 4 פורעים, אך הפרקליטות הגישה כתב אישום על תקיפה ולא על מניע לאומני.

צעיר יהודי מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום נגד צעיר יהודי בגין עבירות של החזקת נשק וירי ממנו, זאת לאחר שירה לעבר מתפרעים ערבים ללא רישיון בשכונת בית חנינא. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

על רקע העימותים בין יהודים לערבים, התארגנה קבוצה במטרה להגן על בית השייך ליהודים בשכונה. עם הגעתם החלה הפרת סדר שכללה יידוי אבנים והנאשם ירה כדור אחד לעבר המתפרעים. באירוע נפצעו שני בני אדם.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן