ניסיון הלינץ' בבת ים: 3 יהודים מואשמים במעשה טרור

להב אוחנינה, נתנאל בנימין ונער נוסף בן 16 שהיו מעורבים בניסיון הלינץ' לפני כשבועיים, מואשמים בניסיון רצח ובתקיפה ממניע גזעני. על פי כתב האישום, אחד הנאשמים כתב בקבוצת וואטסאפ: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/05/21 11:41 יג בסיון התשפא

ניסיון הלינץ' בבת ים: 3 יהודים מואשמים במעשה טרור
הלינץ' בבת ים, צילום: צילום מסך

ניסיון הלינץ' בבת ים. אחד מהאירועים האלימים ששטפו את מדינת ישראל החל מיום ירושלים ועד לסיום מבצע שומר החומות, היה ניסיון לינץ' של יהודים בערבי. האירוע החריג התרחש לפני כשבועיים בבת ים, והבוקר (ב') שלושה מעורבים מואשמים במעשה טרור של ניסיון רצח של סעיד מוסא, שנפצע קשה באירוע הקשה.

שלושת הנאשמים הם להב אוחנינה (18), נתנאל בנימין (25) ונער נוסף שמואשמים בניסיון הרצח, ובמעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, הסתה לטרור והסתה לגזענות. נציין כי שלשום, נעצר חשוד נוסף במעשה.

מכתב האישום עולה כי ב-12 במאי החלה התארגנות עליה פורסם ברשתות החברתיות לפגיעה באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות ערבית בטיילת בבת ים. בנימין והקטין לקחו חלק פעיל בקבוצות וואטסאפ שהסיתה לפגיעה בערבים. 

"הנה ערבי, הנה ערבי"

בשעות הערב, הגיע אוחנינה ועשרות נוספים, אל הטיילת בבת ים, במטרה לפגוע בעסקים בבעלות ערבית. בנימין שלח הודעה בקבוצת הוואטסאפ: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה". כמה דקות לאחר ששלח את ההודעה, הקטין ופורעים נוספים החלו גם הם להיאסף אל מול מסעדה שבבעלות אזרח ערבי שברו את החלונות, נכנסו אל המסעדה עלו על דלפק המסעדה, לקחו מן הרכוש וחילקו לפורעים, זרקו כיסאות ובקבוקי שתייה לעבר חלונות המסעדה, קראו קריאת חוזרות ונשנות כגון "מוות לערבים" ושליהבו את הפורעים.

עוד עולה מכתב האישום כי בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת עצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הינו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק "הנה ערבי, הנה ערבי". המתלונן חש בסכנה, ניסה לברוח מהפורעים ונסע ברכבו לאחור אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו, בעת שעשרות פורעים רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי". בעקבות זאת, ניסה המתלונן לברוח בנסיעה מהירה קדימה, כאשר הפורעים רודפים אחריו, אך התנגש ברכב נוסף ולא הייתה לו דרך מילוט.

בהמשך, תקפו עשרות פורעים, ביניהם בנימין והקטין את המתלונן, הם הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. המתלונן ניסה לקום והופל שוב, תוך שהתוקפים מכים אותו בעצמה באגרופים, במקלות, באלות טלסקופיות ובבעיטות. בנוסף, בנימין תקף את המתלונן בכ-10 מכות אגרוף בפניו, בעוד הוא שוכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעצמה. תקיפת המתלונן הופסקה על ידי עוברי אורח, אשר הגנו עליו והרחיקו את התוקפים. התוקפים עזבו את המתלונן כאשר הוא שרוע על הקרקע חבול קשות. בנימין התרחק מהמקום, ולאחר מכן חזר שוב, בעט בראשו של המתלונן וזרק על פניו בקבוק, עד שהורחק בכוח על-ידי אחד הנוכחים.

עוד נכתב כי לאחר התקיפה הקשה, שכב המתלונן על גבו, פניו חבולות קשות והוא שותת דם. במצב זה, צילם אותו הקטין תוך שהוא צועק: "זיינו אותו", "אני בידיים שלי זיינתי אותו", וזאת בכוונה לפרסם את הסרטון ולבזות את המתלונן. במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, הפורעים וביניהם בנימין ואוחנינה חבלו ברכב של המתלונן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. הפורעים היכו ברכב באלות ובבעיטות, זרקו חפצים ואופניים על הרכב וגנבו רכוש מהרכב.


(ניסיון הלינץ' כפי שצולם בכאן חדשות)

לאחר האירוע התראיין אוחנינה בן ה-18 לשידור של כאן חדשות ואיים לפגוע בערבים: "אנחנו יצאנו היום לרחוב כדי לריב עם ערבים כדי שאנחנו נראה להם שהם לא יכולים לשלוח לפה טילים, אנחנו כבר לא ילדים אנחנו נזיין אותם, אנחנו נרביץ להם, אם צריך גם נהרוג אותם ואם צריך גם נרצח אותם".

לאחר המעצר בשבת של חשוד נוסף, מסרה המשטרה: "המשטרה תמשיך בהפעלת כל היחידות והאמצעים העומדים לרשותה, על מנת לזהות ולעצור את כלל המעורבים לשם הבאתם לדין".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן