היום שאחרי המבצע: המשוואה החדשה של צה"ל מול עזה

הפסקת האש ממשיכה להישמר מול רצועת עזה והחמאס, אך בצה"ל מבהירים כי כל ירי לעבר ישראל ייענה בתגובה חריפה. "על כל פגיעה בדרום יהיו סיכולים ממוקדים בראשי חמאס", אמר שר האוצר ישראל כ"ץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/05/21 07:44 יב בסיון התשפא

היום שאחרי המבצע: המשוואה החדשה של צה"ל מול עזה
הפצצה בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

ביום שאחרי מבצע "שומר החומות", ישראל ומערכת הביטחון מנסה להציג משוואה חדשה בכדי לא לחזור על תמונות הירי לעוטף כדבר שבשגרה, ולסכם את מדיניות התגובה לכל פעולה צבאית שתצא מרצועת עזה, בין אם ירי רקטות, בלוני תבערה והתקרבות לגדר המערכת.

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (א') בראיון ל'כאן חדשות' למדיניות החדשה שאחרי המבצע בדרום והבהיר: "על כל פגיעה בדרום יהיו סיכולים ממוקדים בראשי חמאס. שלא יאיימו עלינו בירי בתל אביב. אנחנו נמנע ירי על שדרות וכל מקום אחר". 

במערכת הביטחון מעריכים כי שליטת חמאס ברצועת עזה תזלוג גם לשטחי יהודה ושומרון, בעיקר לקראת קיום הבחירות הצפויות לרשות הפלשתינית ולמוסדותיה. בישראל יתנו את שיקום את הרצועה בשקט ביטחוני כולל וללא הפרות, דבר שאף יכול להביא בשלבים עתידיים לכניסת פועלים מעזה לישראל תוך שיתוף פעולה עם מדינות ערב.

סוגיית השבויים והנעדרים שלא נכללה בהסכם הפסקת האש, ממשיכה להראות כי ראשי המדינה פחות ממהרים לעסוק בסוגייה זו. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר ז"ל שנהרג במצבע 'צוק איתן' ומאז גופתו מוחזקת בידי חמאס אמר הבוקר לגלי צה"ל כי מדובר במחדל: "ציפיות אין לנו מאף אחד, יש פה עניין של חובות. המחדל של הפקרת החיילים, פעם שנייה, עוד לא היה בתולדות המדינה. המלחמה הזו היא תוצאה של זה שלא מחזירים את החיילים, כי האויב מבין שאם החיילים לא חשובים - אז כל היתר גם".