תומא סלימאן נגד ראש העיר לוד: "העליונות היהודית שמפיצים רביבו וחבריו"

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת טוענת כי ראש עיריית לוד ה"גזען" מאיים על חברת מועצה ערביה נבחרת כי יסגיר אותה לשב"כ. מחר, לאחר כשבועיים בהם מוסדות הלימוד היו סגורים בעיר, יחזרו התלמידים ללימודים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/05/21 22:33 יא בסיון התשפא

תומא סלימאן נגד ראש העיר לוד: "העליונות היהודית שמפיצים רביבו וחבריו"
ח"כ עאידה תומא סלימאן, צילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, שיתפה הערב (ש') את עוקביה בטוויטר בהודעות וואטסאפ אותן שלח לכאורה ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, לחברת מועצה ערביה, פידא שחאדה, בהן הוא דורש ממנה להפסיק להסית או שיעביר את שמה לשב"כ. "תפסיקי להסית. נמאס כבר", כתב רביבו. "את לא משאירה לי ברירה שאם לא תפסיקי אני מעביר את שמך לטיפול השב"כ. ברגע שאת מסומנת שם, כל החיים כל החיים שלך תחת מעקב שלהם". 

סלימאן כאמור, הגיבה בזעם: "המציאות בלוד - ראש המועצה הגזען מאיים על חברת מועצה ערביה נבחרת שהוא יסגיר אותה לשב"כ. העליונות היהודית שמפיצים רביבו וחבריו בממשלה, המתייחסים לאזרחים הערבים כאויבים, היא מה שמונע חיים משותפים בארץ הזו. עכשיו השב"כ משרת את האדונים ומאיים על הערבים. מציאות שהיתה נסתרת עכשיו גלויה".

מחר בבוקר ישובו רובם של תלמידי לוד ללימודים, זאת לאחר כשבועיים בהם מוסדות הלימוד היו סגורים בעקבות המצב. בין התלמידים שיחזרו מחר לספסל הלימודים תחת אבטחה פרטית שנשכרה, הם תלמידי תלמוד התורה בגילי יסודי בשכונת רמת אשכול, אשר הוצת וכיתות בו נשרפו כליל.

לעומת תלמוד התורה, המוסדות אשר לא יפתחו מחר את שעריהם הם מעונות הילדים וחלק מגני הילדים בשכונת רמת אשכול שישארו סגורים בהוראת הפיקוח, בשל החשש הגדול של תושבי השכונה, ההורים, הצוות החינוכי והתלמידים.