עם תום הלחימה: עוטפות את העוטף

תושבות הישוב סנסנה, בהר חברון, גייסו 60,000 ש''ח לתרומת חלוקי מגבת למשפחות העוטף שיש להם 7 שניות לרוץ מהמקלחת לממ''ד. ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי: "הערבות ההדדית של תושבי הר חברון לא מפסיקה לרגש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/21 12:15 י בסיון התשפא

עם תום הלחימה: עוטפות את העוטף
צילום: דוברות הר חברון

יוזמה מרגשת של תושבות היישוב סנסנה לסיוע לתושבי העוטף במהלך מבצע "שומרי החומות" הובילה לתרומה ייחודית ויוצאת דופן - תרומת 1,200 חלוקי מגבת לתושבי שישה יישובים במועצות אשכול ושער הנגב, למשפחות שביתם נפגע מטיל באשקלון ולאמהות גן ילדים בשדרות.

בבדיקת צרכים מול רכזות הקהילה של כרם שלום, קיבוץ קטן על גבול מצרים ועזה שמאוים מירי פצמ"רים, עלה כי המוצר הנצרך ביותר בימי לחימה, בעיקר כשהאזעקה תופסת את התושבים באמצע מקלחת ויש כ-7 שניות לכניסה לממ"ד, הוא לא תבשיל חם או פינוק לילדים, שמהם יש בשפע, אלא דווקא חלוק מגבת.

צילום: דוברות הר חברון

הצורך הזה הגיע לאחת מתושבות סנסנה, ששיתפה חברה ועוד חברה ובין רגע הוחלט לסייע לקיבוץ בגיוס סכום היעד שיספיק לרכישת חלוקים לכל המשפחות בקיבוץ.
תוך דקות נפתחה בסנסנה קבוצה לגיוס המונים בפייבוקס בנוסף לקבוצה שכרם שלום פתחו. המגבית הישובית פרצה מהר מאוד את גבולות הישוב והזמנות להצטרפות נשלחו בתפוצה רחבה ליישובי הסביבה ולכל רחבי הארץ ע"י תושבות הישוב שהתגייסו למבצע.. הודעת הפרסום תורגמה לאנגלית וצרפתית והופצה בקרב קהילות יהודיות בארץ ובחו"ל.

ב- 48 שעות נאספו כ- 60,000 ₪, המבצע הורחב לישובים נוספים, והוזמנו 1200 חלוקי רחצה לבנים ויפים מדוקטור מגבות - משה לוי ומנעמי - מגבות ערד חנות האאוטלט, שמכרו אותן במחירי עלות.

בהתייעצות עם מועצות אשכול ושער הנגב, הוחלט לתת את החלוקים לתושבי שישה ישובים צמודי גדר, שלושה בכל מועצה. בנוסף הגיעו פניות דרך עובדות סוציאליות לחלק גם לאימהות של ילדי גן הילדים בשדרות שם למד עידו אביגל ז"ל, בן ה-5, שנפגע מרסיס ונהרג, ולמשפחות מאשקלון שביתם נפגע מירי הטילים. 

בעלי משק מסנסנה הציעו את המשאית שלהם לחלוקה ונהג המשאית, איוון, מחברת השליחויות צ'יטה, העמיס את כל החלוקים עד סנסנה. בערב יום חמישי, תושבות סנסנה ארזו את החלוקים בליווי ברכה וציור מילדי הישוב, ובבוקר יום שישי יצאה המשאית לחלוקה ביישובי העוטף.

אחת מהמארגנות של הפרוייקט הודתה לשותפים הרבים: "המבצע יצא לפועל הודות לרוח הישראלית של ערבות הדדית, אכפתיות וסולידריות לצד לב רחב, אהבה ונתינה. תודה לכל השותפים בארץ ובעולם."

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון בירך את מארגנות הפרוייקט: "אני מלא הערכה לתושבות שזיהו את הצורך האמיתי והאנושי של תושבי העוטף. הערבות ההדדית והלב הרחב של תושבי הר חברון לא מפסיקים לרגש."

צילום: דוברות הר חברון