הנציג הפלשתיני תקף את ישראל - השגריר ארדן נטש בהפגנתיות

בדיון שקיימה עצרת האו"ם בנוגע למבצע הישראלי ברצועת עזה, טען שר החוץ הפלשתיני לפשעי מלחמה מצד ישראל והביא לצעד הפומבי של ארדן. השגריר הישראלי חזר לאחר מכן לעצרת ואמר בנאומו: "לעולם לא נתנצל על כך שאנו מגנים על אזרחינו, גם אם יש כאן מדינות שהיו שמחות לראות יותר יהודים מתים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/05/21 21:33 ט בסיון התשפא

הנציג הפלשתיני תקף את ישראל - השגריר ארדן נטש בהפגנתיות
השגריר ארדן מציג תמונות מתפרעים מתוך מסגד אל אקצא, צילום: ללא

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן עזב היום (ה') את עצרת האו״ם במהלך נאומו של שר החוץ של הרשות הפלשתינית ריאד אל מלכי, שהאשים את ישראל בטבח מכוון של ילדים בשנתם ובפשעי מלחמה. 


עצרת האו"ם התכנסה לדיון על מבצע 'שומר החומות' בהשתתפות מזכ"ל האו"ם, נשיא העצרת הכללית, השגריר ארדן, שר החוץ הפלשתיני, שרי חוץ מסעודיה, טורקיה, תוניסיה, אלג'יריה, סגן ראש ממשלת ירדן, סגן ראש ממשלת קטאר, ועשרות שגרירים.

השגריר ארדן פתח את נאומו בהתייחסות לחמאס, זאת כיוון שאף מדינה ערבית ומוסלמית לא התייחסה אליו כארגון טרור. ארדן הציג לחברות האו"ם תמונות וציטוטים מתוך אמנת חמאס לפיה, "ישראל תמשיך להתקיים עד שהאיסלאם ימחק אותה, כפי שמחק אחרים לפניה",  והציג ציטוט נוסף מהאמנה שמציין כי, "יום הדין לא יגיע עד שהמוסלמים ילחמו ביהודים ויהרגו אותם".

"לצערי, מה שאנחנו רואים היום זו לא הגנה על מטרות האו"ם", אמר השגריר הישראלי, "אלא אדישות לאמנת החמאס, אשר כמו הנאצים קוראת להשמדת העם היהודי. אנחנו רואים ניסיון מעוות מוסרית להשוות בין דמוקרטיה שוחרת שלום שמצייתת לחוק הבינלאומי לארגון טרור רצחני בעל אידיאולוגיה זהה לדאע"ש, שמבצע פשע מלחמה כפול ומשתמש באזרחים המגינים אנושיים".

"אהיה ברור: זו לא מלחמה בין ישראל לתושבי עזה. זו לא מלחמה בין ישראל לפלסטינים. זו מלחמה אך ורק בין ישראל לחמאס. לעולם לא נתנצל על כך שאנו מגינים על אזרחינו, גם אם יש כאן מדינות שהיו שמחות לראות יותר יהודים מתים", הוסיף ארדן.

השגריר ארדן

השגריר ארדןצילום: ללא


"הדיון היום אמור להיות על מי תומך באמנת האו"ם, ומי פועל להתעלם מאמנת חמאס. מי בצד של השנאה והקיצוניות, ומי בצד של המתונים ומעודד דיאלוג. מי יש לו האומץ המוסרי לתמוך בדמוקרטיה שנלחמת בטרוריסטים, ומי הגיע לשפל מוסרי שהוא בכלל מעז להשוות בין שני הצדדים. כל מי שמדבר כאן היום ולא מגנה את טרור חמאס באופן ברור ולא מצליח להבחין בין פשעי מלחמה של ארגון טרור לזכות ההגנה העצמית של ישראל – מחזק את הכוחות הקיצוניים ומעודד קבוצות טרור  בעולם להשתמש באזרחים כמגנים אנושיים, ופוגע בסיכויים לשלום", הוסיף השגריר.

השגריר ארדן תקף את ההתנהלות ש האו"ם שמגלה צביעות רבה ביחס כלפי ישראל: "לקח לעצרת האו"ם חודשים כדי לקיים דיון על המאבק הנדרש בקורונה, מגיפה שגבתה את חייהם של מיליונים ברחבי העולם. אבל ברגע שמדובר על כינוס דיון למטרת לחץ על ישראל ועידוד ארגון טרור, לקח לכם רק 11 ימים. איזו בושה. בשביל זה האו"ם נוסד? אלו העדיפויות שלו?"

"אם עצרת האו"ם הייתה קיימת בזמן השלטון הנאצי, האם היא הייתה מתכנסת לדיון מיוחד כדי לגנות את בעלות הברית על תגובתם הבלתי מידתית ועל המספר הרב של נפגעים גרמנים?", שאל השגריר הישראלי, "האם האו"ם היה קורא לאיפוק מול היטלר, צבא הנאצים ותומכיהם? האם העצרת קיימה דיון חירום לגינוי כוחות הקואליציה על שפעלו באופן לא פרופורציונלי במאבקם נגד דאע"ש? כולכם יודעים את התשובה לשאלה הזו", הוסיף השגריר.

השגריר ארדן הודה לארצות הברית על תמיכתה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. השגריר גם התייחס לאירועים האנטישמיים האחרונים בעולם ואמר: "ישראל לעולם לא תשתוק מול התקפות אנטישמיות. אנחנו קוראים לממשלות לפעול במהירות כדי להגן על הקהילות היהודיות ולפעול נגד התוקפים האלימים והפעם הוכח יותר מתמיד שאנטי ציונות היא אנטישמיות כיוון שהאירועים מתרחשים לאור הדמוניזציה שנעשית לישראל".

השגריר ארדן תקף בעיקר את ההנהגה התורכית שהסיתה נגד ישראל באמצעות ביטויים אנטישמיים ואמר שתורכיה היא האחרונה שיכולה להטיף למישהו בנושא של זכויות אדם.