נתניהו חשף: המל"ט שיורט בגבול ירדן - נשלח על ידי איראן

ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס בקרייה בתל אביב והציג לו את המל״ט האיראני שהופל באזור עמק המעיינות לפני יומיים. השר הגרמני הבהיר כי גרמניה מגבה את ישראל והוסיף: "חמאס אחראי להסלמה - לישראל יש את הזכות להגן על עצמה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/05/21 16:08 ט בסיון התשפא

נתניהו חשף: המל"ט שיורט בגבול ירדן - נשלח על ידי איראן
נתניהו מציג את שברי המל"ט האיראני, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ה') עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס, במהלכה חשף כי המל"ט שיורט לפני יומיים בגבול ישראל-ירדן סמוך לעמק המעיינות, מקורו באיראן. בתום הפגישה אמר נתניהו: "הודיתי על עמדתה הבלתי מעורערת של גרמניה בתמיכה שלה בזכותנו להגנה עצמית. בשם עם ישראל. אז תודה לך". הקבינט המדיני ביטחוני הערב בשעה 19:00 לדון בהמשך הצעדים במבצע. 

"בפגישתנו, תיארתי שבעוד שאנו נלחמים בחזיתות שונות, מי שעומדת מאחורי הרבה ממעשי התוקפנות האלה היא איראן", אמר ראש הממשלה והוסיף כי, "לא רק שאיראן תומכת לחלוטין בג'יהאד האסלאמי בעזה ונותנת לו את כל המימון, היא גם נותנת נשקים לחמאס וגם לחיזבאללה. הם מספקים את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור בפעילותם".

נתניהו המשיך ואמר כי, "בזמן שאנו עסוקים בלחימה, לפני כמה ימים, איראן שלחה מל״ט חמוש לתוך ישראל מעיראק או מסוריה. הכוחות האיראניים שיגרו מל״ט חמוש ,שכוחותינו יירטו בגבול בין ישראל לירדן. אני חושב שזה אומר הכל על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם – איראן". 

נתניהו ושר החוץ הגרמני הייקו מאס

נתניהו ושר החוץ הגרמני הייקו מאסצילום: קובי גדעון/ לע"מ

שר החוץ של גרמניה אמר לנתניהו שמטרתו הייתה לבטא את הסולידריות המלאה של גרמניה עם העם הישראלי. השר אמר לראש הממשלה כי גרמניה מגנה את ההתקפות של חמאס שאחראים להסלמה, וכי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.

בפגישה השתתפו ראש המל״ל מאיר בן שבת, שגרירת גרמניה בישראל ד"ר סוזנה ואזום ריינר ושגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף. נתניהו ממשיך את פגישותיו כעת עם שר החוץ של סלובקיה איוואן קורצ׳וק ושר החוץ של צ’כיה יאקוב קולהנק.