הפרשן הצבאי פוטר: "הנהלת ערוץ 20 מתנערת לחלוטין מהדברים הקשים שאמר"

קובי פינקלר דיווח על נפילה בשפרעם ואמר בשידור: "חבל שלא היו שם המוני הרוגים". הנהלת ערוץ לא נשארה אדישה: "לאחר שהתברר כי הדברים נאמרו יותר מפעם אחת, הוחלט לסיים באופן מידי את ההתקשרות עם מר פינקלר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/05/21 08:26 ט בסיון התשפא

הפרשן הצבאי פוטר: "הנהלת ערוץ 20 מתנערת לחלוטין מהדברים הקשים שאמר"
קובי פינקלר, צילום: צילום מסך ערוץ 20

אחת הרקטות שנורו אתמול מדרום לבנון לשטח ישראל, נפלה במגרש כדורגל בעיר הערבית שפרעם בצפון. פרשן ערוץ 20, קובי פינקלר, אמר במהלך הדיווח שלו, כי "לצערנו הרב זה לא הביא להמוני הרוגים שם". לאחר שהתנצל, החליטה הנהלת הערוץ לפטרו.

"הנהלת ערוץ 20, רואה בחומרה רבה ומתנערת לחלוטין מהדברים הקשים שאמר הפרשן הצבאי קובי פינקלר. לאחר שהתברר כי הדברים נאמרו יותר מפעם אחת, החליטה הנהלת הערוץ לסיים באופן מידי את ההתקשרות עם מר פינקלר ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות", נכתב בהודעת הערוץ.

לאחר הדיווח על פגיעת הרקטה בשפרעם, עלה לטוויטר תיעוד נוסף בו נשמע פינקלר אומר דברים דומים. "היום ראינו עוד ארבע קטיושות שנחתו, שתים מהן בים, אחת במגרש כדורגל - בעיר ערבית. לא אגיד את שמה, מה לעשות, אבל חבל שלא היו שם הרבה צופים, זה היה יכול להסתיים אחרת".

כאמור, פינקלר התנצל על דבריו, ובחשבון הטוויטר שלו כתב כי הדיווח על נפילת המרגמה במגרש הכדורגל בשפרעם, נעשה "תחת עייפות מימי שידור ארוכים כמעט ללא שינה". עוד הוא כתב: "נפלה שגגה בדבריי מהם השתמע שלצערי לא היו הרוגים. כמובן הכוונה היתה שלשמחתנו. מילה אחת, עולם שלם. מצער שרבים עטו בשמחה על הטעות כדי להסתער על הערוץ, כשאין לי ספק שהיה ברור שלא לכך התכוונת".

עוד קודם לכן, הבהיר הפרשן הוותיק: "בתגובה לירי מלבנון ואחרי 10 יממות שידור ראיתי ערבים מוחאים כפיים על הירי מלבנון ואז התבטאתי לא נכון. במקום לומר שלצערנו זה היה יכול לגרום גם להרוגים רבים שם. מתנצל ולא היתה כוונה שהם יהרגו אלא עלולים גם להיפגע".

רועי שרון, הכתב לענייני צבא וביטחון של "כאן חדשות", הגיב לפיטוריו של פינקלר: "שם נפשי בכפי, אבל מהיכרות אישית עם קובי פינקלר אין לי ספק שהוא לא באמת היה שמח שייהרגו ערבים בשפרעם. הוא חשב שזה משעשע להגיד את זה כי התרשם שצופים שונים ומנהלים שונים בערוץ 20 יאהבו לשמוע את זה