בעקבות המחאה: צה"ל משנה את מדיניות יציאה עם נשק ומדים לבית

לאחר הביקורת: צה"ל מבטל את סמכות המפקדים לאשר באופן גורף יציאת חיילים בלבוש אזרחי. בנוסף, כל החיילים בעלי רובאות 03 ומעלה שעומדים בכשירות הנדרשת יוכלו לצאת עם נשק לביתם

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 19/05/21 19:06 ח בסיון התשפא

בעקבות המחאה: צה"ל משנה את מדיניות יציאה עם נשק ומדים לבית
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בהתאם להחלטת ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, הופץ היום (ד') חידוד בכלל צה״ל ביחס לפקודה העוסקת ביציאת חיילים בלבוש אזרחי ובנשיאת נשק אישי מחוץ לבסיס. על פי הפקודה, מבוטלת סמכות מפקדים לאישור גורף ליציאת חיילים בלבוש אזרחי

יציאת חיילים בלבוש אזרחי תאושר במקרים פרטניים בלבד ובכפוף לאישור מפקד בדרגת אל"ם לפחות. עוד קובעת הפקודה כי מאושר לכל החיילים בעלי רובאות 03 ומעלה שעומדים בכשירות הנדרשת לנשיאת נשק צבאי לצאת עם נשק לביתם לאחר תדרוך ע"י מפקד בדרגת סא"ל, ובתנאי שמשך שהותם מחוץ לבסיס לא יעלה על שבוע.

נשקיה. אילוסטרציה

נשקיה. אילוסטרציהצילום: Sarah Schuman/ flash90

חידוד הנהלים מתבצע בעקבות ההחלטה שפורסמה הבוקר כי חיילים שגרים בערים מעורבות התבקשו לצאת הביתה ללא נשק ומדים מחשש של גורמים בצה"ל שפורעים ערבים יפגעו בהם, כפי שקרה לחייל ליאור שרנין שנפצע קשה בעיר יפו בשבוע שעבר.

חיילי מילואים שגויסו בצו-8 בעקבות מבצע שומר החומות, הונחו היום (ד') כי לא יצאו הביתה עם נשקם האישי. חיילי המילואים יצאו נגד ההחלטה שעוררה את זעמם והחליטו למרוד ולא לצאת הביתה עד שיקבלו אישור לצאת עם נשקם הביתה.

https://twitter.com/Torat_IDF/status/1394925369724133377?s=20

החיילים פרסמו סרטון בו אמרו: "אנחנו חיילי חטיבת אלכסנדרוני במילואים, עם ישראל קרא לנו ובאנו בלי חשבון למילואים והשארנו מאחור משפחה וילדים, עכשיו קיבלנו הוראה הזויה שאנחנו לא יכולים לצאת הביתה בלי הנשק שלנו ולא נוכל להגן על עצמנו בדרך כדי שלא נפריע לאיזה מחבל שירצה לפגוע בנו. אנחנו לא נצא הביתה בלי הנשק ונשאר פה כמה שצריך, נחכה עד שנקבל אישור לצאת עם הנשק ולהגן על עצמנו. יש כאן החלטה הזויה של צבא שמעדיף שחייל יפגע מאשר שיגן על עצמו".