אזעקות בזמן הבגרות הקשה מכולן: "קיבלתי מהתלמידות שיעור לחיים"

צבע אדום נשמע בזמן בחינת הבגרות 5 יחידות במתמטיקה, מנהלת תיכון סיפרה לחדשות כיפה כי "מנהלת המחוז מיד הודיעה שיש לנבחנים הארכת זמן של 30 דקות", והוסיפה: "התלמידות המשיכו את הבחינה והפגינו חוסן ועוצמה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 19/05/21 17:39 ח בסיון התשפא

אזעקות בזמן הבגרות הקשה מכולן: "קיבלתי מהתלמידות שיעור לחיים"
אזעקה בבית ספר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האזעקה תפסה את תלמידות תיכון אמית הלל ברחובות  בזמן הבגרות הקשה מכולן, הבחינה במתמטיקה לתלמידי 5 יחידות. התלמידות ביצעו את הבחינה במרחב המוגן כך שלכאורה יכלו להמשיך בבחינה למרות האזעקות, אך למרות זאת מירי גיל מנהלת התיכון אמי"ת הלל שנכחה במקום מספרת לחדשות כיפה כי "התלמידות הפסיקו את הבחינה בזמן השהייה, עשר דקות של המתנה והמשיכו אותו לאחר מכן".

עוד סיפרה גיל מנהלת התיכון: "תלמידות 5 יחידות קיבלו את הבחינה ועיינו בה ומיד לאחר מכן החלה האזעקה, אני התפעלתי מההתנהגות שלהן, לא רעש, הן אספו את עצמן, חייכו חיוך קטן בזווית הפה, התנהגו באופן מופתי ומיוחד ומיד לאחר מכן הן המשיכו את הבחינה. ההתנהגות שלהן הייתה אצילית, קיבלתי שיעור לחיים", גיל אמרה: "אני תחת הרושם שלהן עם כל התופת של המציאות לראות את החוסן שלהן היה מרנין" 

גיל הוסיפה כי "התלמידות המשיכו את הבחינה והפגינו חוסן ועוצמה של תלמידות שיודעות לקחת את הרגע למקום הנכון. למדתי מהתלמידות שלי שיעור מאלף בעמידה איתנה"

בתגובה לשאלת חדשות כיפה על התחשבות מצד משרד החינוך על האזעקות שהפריעו למהלך הבחינה אמרה גיל: "כיוון שהיו דקות של שהייה מנהלת המחוז מיד הודיעה שיש לנבחנים הארכת זמן של 30 דקות", עוד אמרה "אני מאמינה שמשרד החינוך יתחשב, אני מאמינה אך לא שמעתי זאת מהם בפירוש". 

"ממש לא, ממש הופתעתי מהתלמידות" אמרה גיל במענה לשאלה האם התלמידות התלוננו על כך שהציון שלהן עלול להיפגע עקב האזעקות. "תודה רבה לכולן ושנשמע בשורות טובות" סיכמה גיל.

שיגור רקטות מרפיח

שיגור רקטות מרפיחצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

האזעקה ברחובות בעיצומה של בחינת הבגרות במתמטיקה נשמעה גם בבאר שבע, אשדוד, אשקלון ובערים נוספות. בעקבות כך משרד החינוך הודיע כי התלמידים יקבלו תוספת זמן של חצי שעה.

חדר המצב של משרד החינוך נמצא בקשר עם בתי הספר בעקבות האזעקות שנשמעו גם בצפון הארץ והודיע כי כרגע הבחינה באזורים אלה תימשך כסדרה, ותינתן הארכת זמן במקרה הצורך.

כ-80 אלף תלמידים בכיתות י"א-י"ב נבחנים היום ומחר בבגרות במתמטיקה, במקלטים ובמרחבים מוגנים. כ-120 אלף תלמידים נוספים בחרו לגשת למועד נוסף שנקבע בעקבות המצב הביטחוני, ב-9 ביוני.

ח״כ רם שפע ממפלגת העבודה כתב בחשבון הטוויטר שלו בהמשך לאזעקות במהלך מבחן הבגרות במתמטיקה: "המציאות הישראלית מכה שוב: בגרות במתמטיקה. באמצע הבחינה יש אזעקה והתלמידים יוצאים מהכיתה ורצים למקלט. אחרי שהשקיעו ימים רבים בלמידה כדי להצליח, זה הפך עכשיו למשימה בלתי אפשרית. משרד החינוך צריך לתאם לכולם מועד חדש בלי קשר למועד ב׳ !"