כנס חירום בנושא פירוז הרצועה: "רצועת עזה היא פצצת זמן"

ברקע המערכה הצבאית ברצועת עזה, כנס חירום התקיים בכנסת בנושא פירוז הרצועה, כשיש קונצנזוס בין כלל המשתתפים בדיון בנוגע לנחיצות המהלך. "שום מדינה בעולם לא הייתה מסכימה שיפלו עליה טילים", אמרה יוזמת הכנס אורית סטרוק והבהירה: "אנחנו רוצים להתנות שיקום של עזה בפירוז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 17:11 ח בסיון התשפא

כנס חירום בנושא פירוז הרצועה: "רצועת עזה היא פצצת זמן"
הפצצה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/FLASH90

כנס חירום לפירוז עזה ביוזמת יושבי ראש הסיעות השונות וחברי הכנסת: אורית סטרוק, מיקי זוהר, יועז הנדל, מתן כהנא ועודד פורר נערך היום (ד') בכנסת ברקע מבצע "שומר החומות", כאשר זמן קצר לאחר מכן נורה מטח רקטות מדרום לבנון לעבר הקריות ויישובי הגליל התחתון.

חברת הכנסת אורית סטרוק שיזמה את הכנס מסרה: "שום מדינה בעולם לא הייתה מסכימה שיפלו עליה טילים. אנחנו רוצים להתנות שיקום של עזה בפירוז. הם לא יקבלו שום הטבה אם לא יפזרו אותה. זו מטרה בין לאומית. הייתי בשדרות לפני תחילת האירוע, מבחינת התושבים שם הצבע האדום זה חלק מהחיים שלהם. אסור לנו לאפשר זאת. יעד של פירוז עזה הוא יעד ראשי".

אורית סטרוק

אורית סטרוקצילום: Miriam Alster/FLASH90

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר הוסיף: "הפתרון לעזה למצב בו לא יהיו יריות לעבר ישראל הוא רק דרך פעולה פיזית אקטיבית בשטח. האירוע בעזה יסתיים אחרי שנשתלט על השטח. אף אחד לא חולק שצריך לפרז את הרצועה. השאלה היא מתי יש לעשות זאת".

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אמר כי, "לא צריך תמונת ניצחון. צריך ניצחון שמשמעותו הוא השגת היעדים הברורים מתחילת המבצע. פירוז הרצועה והשבת בנים הם תנאי. לא יכול להיות שזורמים כספים לרצועת עזה בלי פיקוח. אחרת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל נפגע".

"חמאס הוא ארגון טרור רצחני שחרט על דגלו להשמיד את מדינת ישראל. כאשר מדברים על עימותים מול החמאס חייבים לדבר על שלילת יכולות. מדובר בארגון אכזרי כלפי אנשיו. צריכים לשלול את כל אמצעי היצור שלהם. כל הסכם עתידי צריך לכלול פירוז", אמר סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת מתן כהנא.

"אנחנו במלכוד", אמר יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', "רצועת עזה היא פצצת זמן המוחזקת על ידי מדינות ערב. צריך להחזיר את הבנים ולפזר את הרצועה בלי להכניס חיילים. לכתוש אותה מלמעלה. אנחנו נצטרך לחזור לעזה ונצטרך לכבוש אותה בחזרה. כאשר נחזור לעזה נצטרך לעודד עזיבה של האנשים שם. כל עוד בעזה יישארו 1.8 מיליון איש בעיית עזה ללא תתרפא".

"צריך לפרז את עזה לפני שהסבב הבא יהיה רב חזיתי בו ישראל תתמודד עם סבב רקטי מהצפון, מהדרום וסבב ביהודה ושומרון", אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, צבי האוזר, זמן קצר לפני שנורו רקטות מלבנון לישראל, "אנחנו בסופה של תקופה שאפשר לטפל בעזה בנפרד. יכולות החמאס הולכות וגדלות והרקטות רבות ומדויקות יותר. הממשלה הציבה את עקרון הפירוז כיעד".

ח"כ צבי האוזר

צבי האוזרצילום: הדס פרוש, פלאש 90

נאיף ראחל, רכז הפורום הבדואי לבטחון ישראל אמר: "כאשר מדברים על עזה- כל מי שכאן חייב להבין- לא יהיה שלום עם ארגוני טרור לעולם. הדת של האנשים האלה היא לא האיסלאם כי באיסלאם אסור לנצל ילדים וזקנים לתועלת אישית ועשיית כסף מהצד ממלחמות. ישנה רק דרך אחת לשלום והיא פירוז הרצועה מנשק. חייבים להכות בחמאס בכל הכוח ואחר כך לקחת ממנו את הנשק שלו. אין לנו ארץ אחרת ואני מציע לכל אחד מהיושבים פה להבין שגם אין לנו לאן ללכת".