במהלך העברת סיוע הומניטרי לעזה - פצצות מרגמה נורו למעבר כרם שלום

בזמן העברת משלוח ציוד רפואי מירדן לעזה, נורו פצצות מרגמה על מעבר כרם שלום. בנוסף יצא מכתב לרה"מ ולשר הביטחון בו דורשים כי יפסיקו מידית את הסיוע ההומניטרי לעזה בשעה שאורון שאול והדר גולדין עדיין בשבי האויב

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 19/05/21 15:59 ח בסיון התשפא

במהלך העברת סיוע הומניטרי לעזה - פצצות מרגמה נורו למעבר כרם שלום
התקיפות ברצועת עזה נמשכות, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

משרד הביטחון מדווח כי 3 פצצות מרגמה נורו היום (ד') לעבר מעבר כרם שלום בזמן כניסת משאיות עם משלוח ציוד רפואי מירדן. בעקבות התקיפה כניסת המשלוח נעצרה עד להודעה חדשה.

במקביל לתקיפה במעבר כרם שלום פורום בוחרים בחיים יצא במכתב לרה"מ ולשר הביטחון בו הם דורשים כי יפסיקו מידית את הסיוע ההומניטרי לעזה בשעה שאורון שאול והדר גולדין עדיין בשבי האויב.

שאול וגולדין ז"ל

שאול וגולדין ז"לצילום: באדיבות המשפחות

פורום בוחרים בחיים המייצג למעלה מ-170 משפחות שכולות ונפגעי טרור, שלח הבוקר מכתב לרה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ומפקד מתאם פעולות בשטחים האלוף ראסן עליאן נגד העברת הסיוע ההומניטרי לעזה בשעת מלחמה. במכתב שנשלח על ידי הרצל ומירב חג'אג הוריה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב נכתב: "אנו מוחים בתוקף נגד העברת סיוע הומניטרי של דלק ומזון לתושבי עזה. אנו כמשפחות שכולות, הורים, אלמנות ואחים, יודעים ומבינים את החשיבות של קבר למשפחות."

הפורם התייחס להזדמנות שנוצרה להשבת הבנים: "בשעה זאת נפתח חלון אפשרויות צר להחזרת הבנים, יצירת לחץ כבד על החמאס וגם על התושבים בעזה, שהלחץ עליהם יכול להוביל ללחץ שלהם על החמאס, להחזרת הבנים שלנו המוחזקים בידי החמאס. לכן אנו פונים אליכם בדרישה חד משמעית, אל תעבירו סיוע הומניטרי לעזה בשעת מלחמה".

עוד הוסיפו בפורום: "לשלושתכם יש מחויבות אישית, מעבר למחויבות הציבורית, להחזרת הבנים שנלקחו בשבי, כאשר אתם הייתם בתפקידים בשעת החטיפה. נתניהו כראש ממשלה, בצוק איתן וכיום.
גנץ כשר בטחון, וכרמטכ"ל בשעתו. ומפקד מתפ״ש האלוף ראסן עליאן המח״ט של אורן שאול בצוק איתן. חלה עליכם, חובה מוסרית כפולה ומשולשת להשיב את הילדים למשפחותיהם, לקבר ישראל".

לסיום כתבו: "עכשיו בידכם להשיב את הנעדרים ללא שום צורך בשחרור מחבלים שהוא בלתי מתקבל על דעתנו בכל זמן שהוא. תעצרו עכשיו את הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה. הגיע הזמן שהבנים של כולנו יחזרו הביתה".