הנשיא ביידן נשאל על ישראל וסיפק תשובה מפתיעה

מבצע "שומר החומות" מעורר עניין רב בקרב התקשורת הבינלאומית ובעיקר האמריקאית. עיתונאית ששאלה את הנשיא ביידן בזמן שביצע נסיעת מבחן על המצב בישראל - נענתה בשלילה, אלא אם "תעמדי מול הרכב בזמן שאני לוחץ על הדוושה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 19/05/21 15:39 ח בסיון התשפא

הנשיא ביידן נשאל על ישראל וסיפק תשובה מפתיעה
ביידן. , צילום: גילי יערי / פלאש 90

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן הגיע למסלול הנהיגה של חברת פורד במישיגן בכדי לבצע נסיעת מבחן לטנדר החשמלי החדש של פורד, דגם 2021 של ה-F-150. לאחר נהיגה קצרה על המסלול העיתונאים במקום  החלו לשאול את הנשיא ביידן על הנהיגה וכשלפתע עיתונאית החלה לשאול אותו על המצב הביטחוני בישראל בעקבות מבצע "שומר החומות". בתשובה לשאלת העיתונאית על ישראל ביידן ענה לה כי  "לא, את לא יכולה", והתבדח איתה והוסיף "אלא אם כן תעמדי מול הרכב בזמן שאני לוחץ על הדוושה". 

בעקבות הבדיחה של הנשיא לעיתונאית ששאלה על ישראל, חלק מהעיתונאים צחקו וביידן הדגיש: "אני רק משתעשע". לאחר מכן שאל את העיתונאים אם הם מוכנים, לחץ על הדוושה  ונסע לעבר המסלול להמשך נסיעת המבחן.

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן שוחח כבר שיחה שלישית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאז החל המבצע. בבית הלבן יצאו הודעה רשמית המסכמת את עמדת הנשיא בנושא הלחימה בישראל: "הנשיא שוחח היום עם ראש ממשלת ישראל נתניהו, וחזר על תמיכתו הנחרצת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות רקטות ללא הבחנה. הנשיא בירך על המאמצים לטפל באלימות הבין-קהילתית ולהביא רוגע לירושלים". אך מלבד התמיכה בזכותה של ישראל להגן עצמה ביקש הנשיא: " לעשות כל מאמץ כדי להגן על אזרחים חפים מפשע".

לבסוף הלחץ על הפסקת הלחימה החל כבבית הלבן הודיעו בשם הנשיא כי הוא, "הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן במעורבות ארה"ב עם מצרים ושותפות אחרות לקראת כך". אך לפי דברי נתניהו אמש, נראה כי נתניהו לא ממהר להפסקת אש וכי הוא עומד כי על צה"ל יש להגיע ליעדים שהציב לעצמו במבצע שומר החומות. "ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה״ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האיסלאמי, פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי - המטרו של החמאס, ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל".