משרד הבריאות: שוקלים השעיית עובדים שכתבו נגד ישראל ברשת

עובדי מדינה פרסמו פוסטים אנטישמים ברשת בהם תמכו בטרור בגלוי, במשרד הבריאות החליטו לשקול את השעייתם. נציבות שירות המדינה: "בכוונתנו לנקוט ביד קשה מול כל התבטאות שכזו מצד עובד מדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 15:01 ח בסיון התשפא

משרד הבריאות: שוקלים השעיית עובדים שכתבו נגד ישראל ברשת
הפגנה של סטודנטים ערבים, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

בשבועיים האחרונים ערביי ישראל נמצאים במוקד, לצד הפרעות וניסיונות הלינץ' ברחבי הארץ ישנם ערבים ישראלים שמפרסמים ברשת פוסטים בהם הם תומכים בטרור ובהתנהלות החמאס. הפרסומים שחלקם גובלים באנטישמיות גורמים לביקורת רבה, בנציבות שירות המדינה החליטו שלא להכיל את ההתבטאויות.

צילום: צילום מסך טוויטר


כפי שפורסם ב-ynet שבעה עובדי מדינה בתחום הבריאות שפרסמו פוסטים מסיתים ברשת עומדים כעת בסכנת השעיה, משרד הבריאות החליט לפתוח בהליכים נגדם אחרי שפרסמו פוסטים בהם נכתב: "כל מי שבמסגרת העבודה שלו מציע שירותים ליהודים הוא בן אדם שפל. לא רופאים, לא אחיות, לא ניקיון, לא בניין. לא נשרת אותם".

בפוסט אחר של  אחד המועמדים להשעיה נכתב: "תחייך כי אתה פלשתיני - הם כובשים רועדים". כמו כן, פורסמה קריקטורה ובה נראים גופות של ילדים בעזה. בין העובדים שפרסמו הסתה ברשת שישה עובדים ערבים ויהודי אחד.

עו"ד גיא דוד, מנהל בכיר באגף משמעת בנציבות שירות המדינה, שלח מכתב לאגפים השונים והנחה להתייחס בחומרה לעובדים שתוקפים את ישראל ברשת והוסיף: "בימים אלו מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה צבאית. על רקע המצב האמור, אנו נתקלים בהתבטאויות פסולות של עובדי מדינה ברשתות החברתיות, לרבות התבטאויות גזעניות והתבטאויות התומכות במעשי אלימות. כידוע, על עובדי מדינה חלות מגבלות שונות, לרבות בכל הנוגע לאופן התבטאותם", כתב דוד. במסגרת זו, במקרים המתאימים בכוונתנו לפתוח בחקירות משמעת ולפעול להעמדה לדין משמעתי של עובדים אשר יפרו הוראות אלו, ואף לבחון השעייתם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן