המשרד לשירותי דת: לבחון את המשך מתן שירותי כשרות והשגחה ביישובים הערבים

בעקבות המצב הביטחוני וההתפרעויות, הורה מנכ"ל המשרד לשירותי דת, לבחון את המשך מתן השירות ביישובים הערבים. בנוסף, נבחנת האפשרות להמשך פעילותם של משגיחי הכשרות תוך שמירה על ביטחונם. "לא נאפשר הפסקת שירותי כשרות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/21 21:26 ז בסיון התשפא

המשרד לשירותי דת: לבחון את המשך מתן שירותי כשרות והשגחה ביישובים הערבים
משגיחי כשרות. ארכיון, צילום: פלאש 90, יעקב נעמי

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, הנחה הערב (ג') את מנהל הכשרות הארצית לבחון את המשך מתן שירותי כשרות והשגחה ביישובים הערבים. הנחייתו של מנכ"ל המשרד בעקבות מכתבו של הרב חזקיהו סאמין מנהל אגף כשרות נישואין ורבנות שפורסם הערב בכלי התקשורת. 

במכתבו ממליץ הרב סאמין להפסיק את שירותי ההשגחה והכשרות במפעלים הנמצאים ביישובים ערבים בעקבות המצב הביטחוני הרגיש ומחשש לשלומם של המשגיחים. בשיחה שקיים מנכ"ל המשרד לשירותי דת עם אריה אבוחצירא, המנהל את מערך הכשרות הארצית, נבחנו האפשריות להמשך פעילותם של משגיחי הכשרות תוך שמירה על ביטחונם. 

השר לשירותי דת יעקב אביטן ומנכ"ל משרדו יפנו לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ולמפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, על מנת לייצר סידורי אבטחה למשגיחי הכשרות. עוד נמסר כי במקביל תעשה פניה לראשי הרשויות במגזר הערבי בכדי להבטיח את ביטחונם של משגיחי הכשרות. 

עודד פלוס אמר הערב, כי במשרד מנסים בכל זאת שלא להפסיק את שירותי הכשרות: "בימים אלו אנו נדרשים לעשות הכול בכדי לשמור על שגרת החיים. לא נאפשר הפסקת שירותי כשרות. המשרד פעל ופועל גם בימים מורכבים אלו למצוא פתרון לשמירתם וביטחונם של משגיחי הכשרות העושים מלאכת קודש".