סער הגיש הצעת חוק לשלילת אזרחות ממחבלים וזכה לתמיכה מפתיעה

יו"ר תקווה חדשה הגיש הצעת חוק לשלילת אזרחות ישראלית ממחבלים בעלי תעודת זהות כחולה או תושבי קבע: "לא ייתכן מצב בו אזרח מדינת ישראל יהיה זכאי למעמד מכובד זה, לאחר שניסה לפגוע בתושבי המדינה" | חבר הכנסת מיקי זוהר הודיע כי הליכוד יתמכו בהצעה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/21 14:08 ז בסיון התשפא

סער הגיש הצעת חוק לשלילת אזרחות ממחבלים וזכה לתמיכה מפתיעה
גדעון סער. יקבל תמיכה מפתיעה. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הפרעות של ערביי ישראל, הגיש הבוקר (ג') יו״ר תקווה חדשה, חבר הכנסת גדעון סער הצעת חוק לשלילת אזרחות או תושבות קבע למחבלים ופעילי טרור. מאוחר יותר, ובאופן מפתיע הודיע יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר כי מפלגתו תתמוך בהצעה.

על פי המצב כיום, אין לשר הפנים סמכות לשלול מעמד של תושב קבע, אלא רק בנסיבות חריגות ביותר, וללא כל התייחסות לפעילות חבלנית שנעשית. הצעת החוק המוגשת היום תביא סוף לאבסורד, בכך שלשר הפנים תהיה הסמכות לשלול אזרחות ותושבות, ותסייע לשיקום ההרתעה המשילות ובטחון הפנים.

הצעת חוק מציעה כי לשר הפנים תהיה הסמכות לבטל את אזרחותו הישראלית או לשלול את מעמד תושב הקבע של אדם שעסק בפעילות חבלנית או השתייך לארגון טרור. "מטרת ההצעה להרתיע כל אדם (בפרט אזרח ישראלי או תושב קבע במדינה) מלהשתתף ולסייע לכל ארגון טרוריסטי באשר הוא בביצוע פעולות חבלניות נגד מדינת ישראל או תושביה".

"יש למנוע מצב בו אזרח מדינת ישראל ותושב קבע יהיו זכאים לזכויות אלו לאחר שניסו לפגוע בה ובתושבי המדינה", צוין בלשון ההצעה, "לא ייתכן המצב בו אזרח מדינת ישראל יהיו זכאים למעמד מכובד זה, לאחר שניסו לפגוע בה ובתושבי המדינה. התיקונים המוצעים, יאפשרו לשר הפנים לשלול מהמחבלים את רישיון ישיבת הקבע בישראל או אזרחותם".

"הדבר דרוש גם מבחינה ביטחונית כדי להגביל את השהייה שלהם בארץ ואת אפשרות התנועה שלהם בישראל", נאמר בהצעה והודגש כי, "החוק כיום לא נותן מענה להשלכות האבסורדיות של מקרים אלו וכתוצאה מכך מחבלים אשר נתפסו במהלך ביצוע פיגוע או בניסיון לבצע כזה, ממשיכים ליהנות מכל ההטבות הסוציאליות והאחרות שניתנות לאזרחי ישראל. הוספת הסעיפים כמוצע לעיל, לסעיף ביטול האזרחות הישראלית של מחבלים אשר הורשעו בביצוע פעולות טרור על רקע לאומני, ישמש עונש ראוי כנגד אלו הפועלים נגד המדינה ופוגעים בה ובאזרחיה".

לפני זמן קצר הודיע יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר הודיע כי סיעת הליכוד תתמוך בהצעת יו״ר תקווה חדשה, לשלילת אזרחות או תושבות קבע למחבלים ופעילי טרור.