דיון בכנסת על האסון במירון: "שאוחנה יתפטר עד סוף החקירה"

ועדת הכספים קיימה דיון מיוחד על האסון במירון, בנוכחות נציגי המשפחות השכולות שטענו: "המשפחות חייבות להיות כאן חלק מקבלת ההחלטות" | חבר הכנסת פינדרוס תקף את השר לביטחון פנים: "חוסר ניהול וחוסר אחריות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/21 13:39 ז בסיון התשפא

דיון בכנסת על האסון במירון: "שאוחנה יתפטר עד סוף החקירה"
נציגי המשפחות השכולות מאסון מירון, צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ועדת הכספים התכנסה היום (ג') לדיון מיוחד בנוגע לאסון במירון, שגבה את חייהם של 45 בני אדם בהילולת ל"ג בעומר לפני כשבועיים וחצי, מתן פיצויים למשפחות ההרוגים והנפגעים והפקת לקחים מהאירוע הקשה.

שי צרפתי, בנו של משה צרפתי, אב ל-4 שניספה באסון במירון בגיל 65, דיבר כנציג המשפחות השכולות: "זהו אסון לאומי ואסון פרטי ומוות הכי מיותר שיש, זה אסון שאסור לנו כמדינה בשום אופן שדבר כזה יקרה לאף משפחה. האסון השני זה כל מה שקרה מהמוות ועד לקבורה. הגופות ב-12 וחצי הגיעו לאבו כביר, אלוהים יודע למה, שעתיים בש"ג, אלוהים יודעים למה. 3 מערכות היו שם שלא מדברות אחת עם השנייה – עוס"ים, משטרה ואבו כביר. ראיתי את אבא שלי 2 דקות לפני כניסת השבת כאילו זה אוטו יד שנייה. או שתעשו טיפול שורש למכון או שתפרקו אותו. אף משפחה לא יכולים להתמודד עם המכון. האנשים טובים אבל המערכות לא מתפקדות".

"האסון השלישי הוא מה שקורה עכשיו, כל הטיפול במשפחות", אמר צרפתי, "איבדתי את אבא שלי לפני כשבועיים, אף גוף מדינה לא פנה אלינו עדיין. 43 משפחות אוספים את עצמנו יום יום ומעניקים אחת לשנייה טיפולים פסיכולוגים. אימא שלי איבדה עוד מקור הכנסה על כלום. המשפחות צריכות לא רק עזרה כלכלית אלא גם עזרה נפשית. גם על הוועדה הזו שמעתי בדרך אגב, נתנו לנו להתייבש פה שעה וחצי בחוץ. המשפחות חייבות להיות כאן חלק מקבלת ההחלטות. אנחנו רוצים לדעת מה הלו"ז".

נשארו מחוץ לישיבה למשך שעה וחצי. נציגי המשפחות השכולות

נשארו מחוץ לישיבה למשך שעה וחצי. נציגי המשפחות השכולותצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, אמר בפתח הדיון כי "כולם ידעו שיהיה אסון, רק לא ידעו מתי. ידעו שבהר ללא מקום, עם המון אנשים זה יקרה, ומדינת ישראל עומדת מהצד, כאילו זה לא נוגע אליה. המקבילה של זה הוא הכותל המערבי שם עשו רחבה ענקית, ומקום שמכבד את הבאים בשעריו, והכל לפי אישורים והנחיות, מה שלא קורה במירון".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס הביע ביקורת נגד השר לביטחון פנים וקרא לו להתפטר עד תום החקירה: "למדינת ישראל אין משטרה, אין מכון באבו כביר, ואין שר כי הוא לא אשם, הוא רק אחראי, אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה".