שביתה כללית במגזר הערבי - קריאות לפיטורי השובתים הערבים

המגזר הערבי הודיע על שביתה כללית במחאה על המצב בהר הבית ובערים המעורבות. בתגובה לאי הגעת עובדים ערבים, בעלי עסקים רבים זימנו אותם לשימוע לפני פיטורים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/21 09:55 ז בסיון התשפא

שביתה כללית במגזר הערבי - קריאות לפיטורי השובתים הערבים
הפגנה של סטודנטים ערבים, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

ערביי ישראל מקיימים היום (ג') שביתה כללית במגזר לאות "הזדהות עם מסגד אל אקצא ותושבי שייח ג'ראח" ונגד "ההתנהגות האלימות של מתנחלים בערים המעורבות". השביתה שתתקיים היום בלבד, היא יוזמה של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, בראשה עומד חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.

 

במסגרת השביתה, ערבים חסמו הבוקר את היציאות מהערים והיישובים הערביים, והתרו בתושבים שלא לצאת למקומות העבודה. השביתה כוללת את כל ענפי המשק והתעסוקה, בתי הספר והמגזר הציבורי. ב'כאן חדשות' מדווחים כי בבתי החולים בצפון הארץ לא מורגשת השפעה של השביתה.

בעקבות השביתה במגזר הערבי, עסקים רבים שנמצאים בבעלות יהודית זימנו את העובדים הערבים ששובתים לשימוע לפני פיטורים. אחד הענפים שנפגעו מהשביתה במגזר הערבי הוא התחבורה הציבורית שרבים מנהגיה הם בני המגזר, דבר שהביא לשיבושים רבים בקווי הנסיעה.

הבוקר שוחח ראש המועצה ישראל גנץ עם שרת התחבורה מירי רגב ואמר לה כי לא יכול להיות שתושבי בנימין יהיו תלויים בנהגים אלו. וכי ראוי שמעתה בכל מצב כזה, יופעל מיידית מנגנון שיאפשר למועצה להשלים את הפער בנהגים שהיא תגייס. השרה רגב קיבלה את הרעיון ואמרה כי תשקול אותו בחיוב ותעלה זאת לדרגי המקצוע.

ראש המועצה ישראל גנץ אמר כי, "זהו כיוון נכון שמפחית את התלות שלנו באלה שמזדהים עם האויב שלנו, וגם מאפשר לתושבים שגרה של תחבורה ציבורית ככל הניתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן