שידור חוזר: מגעים בין נתניהו לגנץ להקמת ממשלה משותפת

לפי פרטי ההצעות בין נציגי המפלגות, גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה ולמשך שנה וחצי ויחזיק בתיק הביטחון - אך לא ייכנס לבלפור. נתניהו יכהן כשר החוץ במהלך התקופה הראשונה | בשתי המפלגות דוחים את הדיווח: "לא היה ולא נברא"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/05/21 22:08 ו בסיון התשפא

שידור חוזר: מגעים בין נתניהו לגנץ להקמת ממשלה משותפת
נתניהו וגנץ. ימשיכו לשבת ביחד?, צילום: עמוס בן גרשום

16 ימים נותרו עד לפקיעת המנדט של יאיר לפיד להרכבת הממשלה, אך הערב (ב') מתפרסם כי ייתכן והפיתרון יגיע מכיוון לא צפוי אך מוכר. בחדשות 12 התפרסם כי מתקיימים מגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ בנוגע להקמת ממשלה משותפת. 

לפי ההצעות שהוצגו, גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה למשך שנה וחצי ובמקביל כשר הביטחון. נתניהו יהיה שר החוץ וראש הממשלה החליפי ויישאר בבלפור גם בזמן כהונת גנץ. לפי הדיווחים נראה כי הממשלה המתוכננת לא תהיה פריטטית, ככל הנראה כלקח מהממשלה הנוכחית, אך כחול לבן יקבלו 6 תפקידי שרים וזכות הטלת וטו בתחומים מסויימים. 

עיקר המחלוקת נסוב סביב השליטה במשרד המשפטים ובמינויים המשפטיים הצפויים בתקופה הקרובה - יועץ משפטי לממשלה, פרקליט המדינה ושופטים בבית המשפט העליון. בלשכת ראש הממשלה מוסרים שהפרטים אינם נכונים והם לא עוסקים בפוליטיקה. מכחול לבן נמסר בתגובה: ״לא היה ולא נברא. גנץ עוסק בביטחון ישראל ומחוייב לגוש השינוי, גם אם נתניהו יציע לגנץ את הירח הוא לא ילך איתו".