המהומות בלוד: נפטר מפצעיו יהודי שנפצע אנוש בשבוע שעבר

במשך שבוע נלחמו הרופאים על חייו של יגאל יהושע, אך היום נאלצו לקבוע את מותו, לאחר שהותקף במהומות הערבים בעיר מגוריו, ונפצע באורח אנוש. הותיר אחריו אישה ושני ילדים בני 8 ו-22. ראש הממשלה הכריז: "נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/05/21 21:42 ו בסיון התשפא

המהומות בלוד: נפטר מפצעיו יהודי שנפצע אנוש בשבוע שעבר
לוד, השבוע, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שבוע לאחר שהותקף על ידי פורעים ערבים בעיר מגוריו לוד ונפצע באורח אנוש - הלך היום (ב') יגאל יהושע לעולמו. יהושע ז"ל בן ה-56 נפגע ביום שני שעבר מלבנה בראשו כשהותקף על ידי פורעים ערבים, ופונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. צוות הרופאים והאחיות במחלקת טיפול נמרץ נלחם על חייו מאז, אך היום נקבע מותו. על פי הודעת בית החולים, משפחתו הסכימה לתרום את איבריו. יהושע ז"ל, תושב שכונת גני אביב בעיר, הותיר אחריו אשה ושני בנים - בן 8 ובן 22. הוא עבד כחשמלאי וסייע רבות לקשישים ולניצולי שואה.

יגאל יהושע ז"ל

יגאל יהושע ז"לצילום: באדיבות המשפחה

אירנה אשתו של יגאל סיפרה לחדשות 12 על הרגעים שקדמו לפגיעה בבעלה: "דיברתי איתו 20 דקות או חצי שעה לפני האירוע. הוא היה בטקס הכנסת ספר תורה באחד המושבים ליד רמלה. הוא אמר לי שהוא מחכה לברכה של הרב ושהוא יחזור מיד הביתה - אני אפילו לא דאגתי כי זה היה ממש סמוך לשכונה שלנו".

"הוא הספיק לנהוג עד הבית, הוא אפילו ניסה לחנות, אבל הוא פגע בכמה רכבים", שיתפה אירנה, ברגעיו האחרונים של יגאל ז"ל: "השכנים ישר ירדו למטה והזמינו לו אמובלנס, אבל הפגיעה הייתה קשה מידי. כשפתחתי את הדלת ליד הנהג לא ראיתי שום פגיעה, אבל רק כשעברתי לצד של הנהג ראיתי את החלון מנופץ ואת החולצה שלו ספוגה בדם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב למותו הטראגי של יהושע ז"ל ואמר: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע ז״ל שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד. אנו נמצא ונבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא ימלט מעונש. יהי זכרו של יגאל ברוך ונצור בליבנו תמיד".

נשיא המדינה רובי ריבלין השתתף גם הוא בצער המשפחה: "אני שולח תנחומים וחיבוק אמיץ למשפחתו של יגאל יהושע שנפטר מפצעיו במהלך החג לאחר שהותקף על ידי המון ערבי, שטוף שנאה ואכזריות. הדעת אינה תופסת כיצד נגדעו חייו של איש נתינה, אהוּב על הכל ומסור למשפחתו. הדין ימוצה עם כל אחד ואחד ממבצעי הרצח הנורא הזה".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו אמר עם צאת החג כי, "העיר לוד כואבת ומרכינה ראש. תנחומיי ותנחומי העיר לוד על הירצחו של יגאל יהושע ז"ל, תושב גני אביב בן 56 שנפצע באורח אנוש ביום שני בלילה עם תחילת הפרעות בלוד, מלבנה שזרקו פורעים ערבים לעבר מכוניתו, מהגשר המוביל לשכונת מגוריו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן