ח"כ סטרוק: "מסתבר שהמשטרה כן אוספת נשק בלוד. מהיהודים"

חברת הכנסת מהציונות הדתית פנתה לשר לביטחון הפנים בנוגע להחרמת כלי נשק בלוד וברמלה "ללא הצדקה ותוך סיכון חיי אדם". במכתבה היא אומרת כי החרמת נשק מאזרחים בעלי רישיון היא "מעשה בלתי אחראי שעלול בסבירות גבוהה לעלות בחיי אדם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/21 11:30 ה בסיון התשפא

ח"כ סטרוק: "מסתבר שהמשטרה כן אוספת נשק בלוד. מהיהודים"
ח"כ סטרוק, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ח"כ אורית סטרוק פנתה היום (א') ערב חג השבועות, לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בנוגע להחרמת כלי נשק בלוד וברמלה. "מסתבר שהמשטרה כן אוספת נשק בלוד!! מהיהודים... מאזרחים שומרי חוק שלא עשו שום שימוש בנשק", כתבה סטרוק בחשבון הטוויטר שלה. 

נחשף הנזק לדירות היהודים בלוד | "אף אחד לא יכול לעבור על כזה

במכתבה לשר אוחנה, כתבה: "נודע לי כי בימים האחרונים החרימה המשטרה עשרות כלי נשק מאזרחים שומרי חוק שהגיעו ללוד ולרמלה על מנת לסייע לתושבים היהודים שם. האזרחים היהודים שנשקם הוחרם לא עשו שום שימוש בנשק, ולא נחשדו בשימוש אסור בו. למרות זאת, נשקיהם הוחרמו על ידי המשטרה בעת שנעצרו (גם המעצרים לא היו מוצדקים כמובן)".

סטרוק המשיכה וכתבה כי גם לאחר שחרורם, הנשק לא הוחזר להם. "מדובר באזרחים שומרי חוק שנושאים את כלי הנשק לצורך הגנה עצמית, וקיבלו אישור לכך ממשטרת ישראל". הח"כ מהציונות הדתית הדגישה כי "הנשק נחוץ להם לצורך הגנה עצמית בחיי היום-יום שלהם (רבים מהם מתגוררים באזורי סיכון), ובמיוחד בימים אלה בהם בכל רגע עלול להתלקח אירוע בטחוני מסכן חיים".

"מכובדי השר", המשיכה סטרוק, "החרמת הנשק מאזרחים אלה מייצרת סיכון ממשי לחייהם ולחיי בני משפחותיהם! דווקא בימים אלה בהם המשטרה מודה בכך שאינה יכולה להגיע בזמן לכל אירוע ולספק הגנה לכל מותקף, החרמת נשק מאזרחים שקיבלו אותו כדין לצרכי הגנה עצמית היא מעשה בלתי אחראי שעלול בסבירות גבוהה לעלות בחיי אדם", קבעה.

לסיום קראה לשר להורות למשטרה להשיב את הנשקים לבעליהם: "אינני יודעת אם הדבר נעשה על דעתך ובידיעתך, אך אני קוראת לך להנחות את המשטרה להשיב באופן מידי את כל כלי הנשק שהוחרמו, ביוזמתה וללא צורך בהליך כלשהו על ידי בעליהם החוקיים. וזאת, כמובן , במקביל למבצע איסוף הנשק הבלתי חוקי בלוד, שצריך היה להתחיל מזמן , ומחובתה לקדם אותו".

צילום: ללא