סקר מנדטים: ימינה על סף אחוז החסימה, הציונות הדתית מתחזקת

סקר מנדטים חדש מלמד כי למהלכים הפוליטיים האחרונים יש השפעה עצומה על מפת המנדטים, לו הבחירות היו נערכות היום. בעוד שימינה צוללת ל-4 מנדטים, יש עתיד מתחזקת ל-19 והליכוד מקבלת 33 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/21 12:31 ג בסיון התשפא

סקר מנדטים: ימינה על סף אחוז החסימה, הציונות הדתית מתחזקת
ימינה. כינוס דחוף, צילום: Avi Dishi/Flash90

סקר מנדטים חדש המתפרסם היום (ו'), מראה כי בעקבות האירועים הפוליטיים והביטחוניים הרבים, מפת המנדטים השתנתה. עורכי הסקר ממכון הסקרים דיירקט פולס, אומרים כי הסקר נערך לפני הודעתו הדרמטית של יו"ר ימינה נפתלי בנט בשעות הערב אתמול.

"בעיצומם של מבצע צבאי, מהומות רחוב ומו"מ פוליטי, תמונת התמיכה וההתנגדות למפלגות היא זמנית ומושפעת מהדרמות והאמוציות השונות. כך גם יש להתייחס למספרים שאנחנו מציגים כעת במסגרת סקר מיוחד שערכנו אתמול", הסבירו.

תקווה חדשה וימינה מאבדות שלושה מנדטים בעקבות המצב, הקולות הללו חוזרים לליכוד שמתחזקת בשלושה מנדטים. גם הציונות הדתית הרוויחה מהמצב, ועלתה בשני מנדטים, ככל הנראה של מצביעי ימינה מאוכזבים ומכאלה שמאוכזבים מהטיפול באלימות הערבים. גוש הימין יחד עם ימינה עלה מ-59 ל-61 מנדטים.

סקר מנדטים מכון דיירקט פולס:
הליכוד - 33
יש עתיד - 19
ש"ס - 9
הציונות הדתית - 8
העבודה - 7
יהדות התורה - 7
ישראל ביתנו - 7
הרשימה המשותפת - 6
כחול לבן - 6
רע"מ - 5
תקווה חדשה - 5
ימינה - 4
מרצ - 4

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 13 במאי 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב  803 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.