מחאת הסטודנטים בבצלאל: "החלטנו שלא לפקוד את השיעורים של המרצים החתומים"

מכתב של סטודנטים יהודים באקדמיה בצלאל, יוצא נגד המרצים שתמכו במאבק הפלשתיני, ומבקש מהם להתייחס לכלל הסטודנטים במוסד ולא רק לסטודנטים הערבים. "אנו חשים בהתעלמות מוחלטת ממצבנו, ופגועים מבחירת המרצים לבחור צד בזמן זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/21 09:48 ג בסיון התשפא

מחאת הסטודנטים בבצלאל: "החלטנו שלא לפקוד את השיעורים של המרצים החתומים"
הפגנה שנערכה בעבר בבצלאל, צילום: Hadas Parush/Flash90

מרצים מהאקדמיה בצלאל העבירו בתחילת השבוע לסטודנטים הערבים שלהם, מכתב בו הם מביעים תמיכה והזדהות מוחלטת עם מאבקם ב"כובש המדכא", המרצים כתבו כי הם מבינים את הקושי שלהם "ללמוד במוסדות של העם הכובש והמדכא בכלל" והבטיחו לסייע לסטודנטים ככל שניתן וכמה שרק ירצו.

הסטודנטים נגד המרצים בבצלאל : "תומכים במאבק הפלשתיני"

סטודנטים במוסד הנחשב, הגיבו בזעם לדברים ויצאו בעצומה בדרישה מההנהלה הסטודנטים דרשו כי האקדמיה תסתייג מהעמדה פוליטית והחד צדדית, וכן שתעמיד את המרצים והמרצות לדין משמעתי, שכן הם נקטו עמדה פוליטית בעת מלחמה תוך התעלמות מוחלטת מרגשותיהם של רבים ובניגוד להחלטת המועצה להשכלה גבוהה.

אתמול פורסמו שני מכתבים נוספים של סטודנטים זועמים. אחד הופץ במייל והשני פורסם ברשתות החברתיות ומוען עבור נשיא האקדמיה עדי שטרן, דיקנית הסטודנטים שלי הרשקו, ובכירים נוספים בומסד.

"אנו מרגישים פגועים ונבגדים מהמרצים ומהמוסד שאפשר להם לפרסם בחסותו אמירת כאלו. לכן, כאות מחאה החלטנו שלא לפקוד את השיעורים אותם מעבירים המרצים החתומים על המכתב עד לקבלת התנצלות". עוד נכתב כי במידה ולא תגיע התנצלות, "אנו דורשים קבלת פתרון חלופי שאינו כולל חזרה על קורס או פגיעה בציון". 

data-instgrm-version="13" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"> style=" background:#FFFFFF; line-height:0; padding:0 0; text-align:center; text-decoration:none; width:100%;" target="_blank">
View this post on Instagram

style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">A post shared by bezalel (@shame_on_you_bezalel)

במכתב לבכירי האקדמיה, כתבו הסטודנטים: "מכתב הפונה לצד אחד של האוכלוסייה מהווה אף צידוד פוליטי אמצעי מפלג והוקעה של חלק גדול מהסטודנטים ואף תמיכה מובהקת בטרור". עוד הם כתבו: "המכתב שנשלח על ידי רבים ממרצינו מחזק את התחושה כי לאקדמיה יש ראיה מובהקת לדעות מצד מסוים של הסקאלה הפוליטית בעוד דעות אחרות, גם אם אינן קיצוניות, נמחקות ואינן מתקבלות". 

לסיום כתבו: "אנו מצפים להתייחסות רצינית שאינה מגיבה למילים המכסות את הנאמר במכתב זה בלבד, אלא לתגובה מעמיקה ומלאת הבנה כיצד ניתן לוודא כי המוסד יהיה מקום הגון ופלורליסטי המכיל את כלל העמדות השונות ללא יוצא מן הכלל. בנוסף, לאור המכתב המפלה, המתסיס והתנהלותן חסרת האתיות, נבקש את העלאת המרצים לדין משמעתי". 

על לוח מודעות באקדמיה נתלתה מודעה: "בושו לכם מרצי בצלאל, מקימי המוסד בזים לערכיכם וצביעתוכם, וכך גם אנחנו".