הלינץ בבת ים | הצמרת המדינית מגנה

בעקבות האלימות נגד ערבי בבת ים, אישי ציבור וחברי הכנסת מימין ומשמאל מגנים את האלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 23:14 א בסיון התשפא

הלינץ בבת ים | הצמרת המדינית מגנה
לוד, הבוקר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הערב (ד) פורסם כי רכב בו נהג ערבי הותקף על ידי יהודים שהשתמשו באלימות קשה נגד הערבי. האירוע הסתיים כאשר רכב הצלה פינה את הצעיר לבית החולים במצב קשה. חברי הכנסת מיהרו לגנות את ההתקפה מצד היהודים.

הראשון להגיב היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שכתב: "אחיי היהודים. חדל!!! אנחנו לא כמוהם!! אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה. הגנה עצמית מול טרור ופורעים כן, אלימות יזומה והרס רכוש בשום אופן לא!! אסור להידרדר לאנרכיה". בעקבות הסרטון הגיב גם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אך הסתייג גם: "הסרטון מבת ים קשה לצפייה . ברור שאני מתנגד למראות קשים אלה, אך יחד עם זאת לא אתן להפוך היוצרות. יהודים מותקפים, ילד בן 6 נרצח".

יו״ר ימינה נפתלי בנט הגיב על המאורע: "המראות האיומים הערב בבת ים מעוררי חלחלה. זוהי לא דרכנו. פגיעה בחפים מפשע זהו מעשה לא יהודי, לא מוסרי, לא אנושי. אני קורא לכולם - גם בשעות קשות אלו, אין לקחת את החוק לידיים. עצרו. עכשיו״.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "מה שאנו רואים עכשיו זה אובדן שליטה גמור. נתניהו הוביל אותנו לאנרכיה. פורעים יהודים וערבים הכריזו מלחמה על ישראל ואין מענה. אין ממשלה, אין משטרה, אין מנהיגות. זה הרגע שבו אזרחים טובים צריכים לקחת אחריות אחד על השני. שוחחתי היום עם ראשי מפלגות וראשי ערים וישובים על כך שכולנו צריכים להשמיע קול ברור נגד האלימות והטירוף. את הלינץ׳ הבא מוכרחים לעצור. יהודים וערבים צריכים לשלב ידיים נגד פורעי עכו וטבריה ותומכי כהנא המתפרעים ברחובות. הקיצוניים לא ינהלו את חיינו. השנאה לא תנהל את חיינו. הגיע הזמן להתייצב מול האלימות. הגיע הזמן להנהגה שמחברת ומאחדת אותנו במקום לגרום לעוד ועוד כאוס ואלימות".

שר החוץ, גבי אשכנזי, פנה בבקשה לעצור את האלימות והזכיר מי האויב האמיתי: " האלימות בין יהודים לערבים בערים המעורבות מקרבת אותנו לאנרכיה ולאובדן שליטה. זהו איום על קיומנו כחברה ערכית ומוסרית. חידלו מהאלימות ולקיחת החוק לידיים. אל תהרסו את הבית שלנו מבפנים!
זוהי חובתנו לנהוג באיפוק וסובלנות ולזכור - האויב האמיתי הוא החמאס."

בתקווה חדשה בחר ח"כ גדעון סער להתייחס לסכנה במלחמה אחים וכתב: "התמונות המזעזעות מבת ים, מעכו ומלוד לא מותירות ספק: אנחנו בסכנת גלישה למלחמה בין אזרחים."

נראה כי האירוע הזה גרר תגובות מכלל אישי ציבור ופוליטיקאים. גם הרב הראשי, הרב דוד לאו,  התייחס לאלימות באופן כללי ולמה שקרה בבת ים: "האלימות הנוראה ברחובות ערי ישראל חייבת להיפסק.   קראתי אתמול למנהיגי הציבור הערבי לפעול על מנת להרגיע את השטח, לעצור את האלימות וההשחתה, למנוע את התמונות האיומות של תקיפת יהודים ופגיעה בבתי כנסת. חבל מאד שאנו לא רואים את ההתגייסות שלהם להרגעת הרוחות.
מאידך, הערב בבת ים אירע אירוע חריג של אלימות. אנו קוראים לציבור לציית לכוחות הביטחון ולא לקחת את החוק לידיים. בוודאי לא באלימות כלפי חפים מפשע. זו אינה דרכה של תורה."

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן