עיסאווי פרייג': אני פוחד, אני לא צריך את המטריה של חמאס, אנחנו בחזית אחת

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ, בנאום תוכחה אמיץ כלפי החברה הערבית וההנהגה הפוליטית שלה, דברים שאמר בתכנית החדשות של ערוץ 12 ביטא פריג' את תחושותיו בנוגע לאירועים האחרונים "הטיל לא מבדיל בינך לביני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 18:10 א בסיון התשפא

עיסאווי פרייג': אני פוחד, אני לא צריך את המטריה של חמאס, אנחנו בחזית אחת
עיסאווי פריג', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

האירועים האחרונים, הוכיחו ללא מעט ישראלים כי הסיכוי לדו קיום בין יהודים לערבים לא קיים עוד, וכי השבר שחוצה את החברה הישראלית לשניים הולך ומתרחב, אך במונולוג מרתק של ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ באולפן ערוץ 12, בפאנל בוא השתתף גם הרב שי פירון חבר כנסת מיש עתיד לשעבר, אמר חבר הכנסת פריג' אמירות נדירות בנוף הערבי אמירות שאף גרמו לרב שי פירון לקום ולחבק אותו.

ח"כ פריג' פתח את דברים בזעקה "אני פוחד אני חרד, אני לא סתם אומר את זה אני אומר את הדברים מדם ליבי, כי אני חייתי את התקופה הזאת, הייתי סטודנט וחייתי את זה, הרי יש לנו שותפות גורל, אני לא צריך את המטרייה של חמאס, אני לא צריך את העידוד של חאלד משעל, והשתיקה של אחמד טיבי ואיימן עודה, אני מתעצבן! אסור שזה יהיה עכשיו זה זמן להגיע רוחות, הבית בוער, אני ואת חיים באותו מקום באותה מדינה, בלוד נהרגו שני ערבים מטילים אתמול, כשהיה חיזבאללה נהרגו מחציתם ערבים משם, הטיל מבדיל בינך לביני? אנחנו נמצאים בחזית אחת, אנחנו נמצאים בבית אחד אני אומר את הדברים האלו ללא עריכה ואמרתי אותם בבוקר ואמרתי את זה בבוקר, וככה אני מצפה מכל חברי, עודה, טיבי כולם! אחד אחד אני אזכיר אותם, וראשי רשויות קומו צאו תגידו את הדברים בצורה חדה, מוחלטת ושלא משתמעת לשני פנים, אפשר לעצור את זה"   

כשנשאל לאן נעלמו המנהיגים של ערביי ישראל והאם יצר איתם קשר בנסיון להנמיך את גובה הלהבות, ענה פריג' וסיפר "יצרתי קשר עם עבאס והיה לנו שיח, ועבאס יצא בבוקר ואמר, יש ניסיון לחדור לרמת השטח. אבל אנחנו יכולים! בתקופת בחירות אני שומע את את הרמקולים קוראים לצאת להצביע, אז יש השפעה, אני רוצה לראות את הרמקולים עכשיו, אני נלחם על החיים שלי, על עתידי ועל עתיד ילדיי ונכדיי, אנחנו שכנים ולא אויבים, מחר אני אפגוש אותך בדוכן הפלאפל, בסופרמרקט ובבית החולים. אני רוצה לפגוש אותך ולא להתחיל עם צלקת מחדש''.

שי פירון שהקשיב לדברים הגיב לחבר הכנסת פריג' "אתה קול המיעוט, עובדה שאין עוד ח"כים שמדברים ככה, אתה קול המיעוט, אני אגיד לך באהבה אתה מיעוט שולי, אני שמח שאתה אומר את הדברים. אני אגיד עוד דבר אחד, אנחנו משלמים את המחיר של חוסר הטיפול שלנו באלימות בחברה הערבית, אני אמרתי כל הזמן, שכל עוד שהערבים הורגים ערבים זה לא מעניין אותנו. עכשיו זה זלג החוצה, זאת חברה שהזנחנו אותה, זה לא מצדיק כלום, יש פה בערה, אסור שנעלים עין, יש פה סכסוך, לאומי ארוך שנים, 120 שנות ציונות, בואו לא נשטיח את זה, זה לא על נדלן, זה לא מתנחלים ולא מתנחלים,  זה בלוד חבר'ה, בואו לא נתבלבל זה בלוד זה ברמלה ועכו" 

פירון פנה לפריג' בוא נצא לרחוב, להקים את ברית השפויים לדאוג להיות שותפים לתיקון ולניקוי, ופנה לתושבי לוד "מבקש מכל חברי בלוד, אל תתנו לאנשים להבה לקשור את שמם בשמכם, אתם ציונים אמתיים אוהבי אדם אל תתנו להם לחבור לסיפור שלכם"

חבר הכנסת פריג' דרש משי פירון כי יפנה באותו האופן גם לחבריו הערבים באותם הדברים תאמר להם "אל תחייכו לי בפנים אני רוצה לשמוע את קולכם". שי פירון שהתרשם מדבריו של פריג' קם לחבק אותו, לסיום אמר פריג' "אנחנו נמשיך להיות שכנים וננצח" 

 

 

 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן