ראש ישיבת ההסדר בעכו: "לא עייפנו - תמשיכו להילחם"

המהומות של ערבים נגד יהודים בערים מעורבות, הגיעו גם לעכו, שם הותקפו תלמידי ישיבה תיכונית מירוחם ששהו באכסניה וחולצו על ידי כוח יס"מ | ראש ישיבת ההסדר בעכו, הרב יוסי שטרן טוען: "תמיד נזכרים מעט מדי ומאוחר מדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 15:56 א בסיון התשפא

ראש ישיבת ההסדר בעכו: "לא עייפנו - תמשיכו להילחם"
תוצאה מהפרעות בלוד. תמונות דומות בעכו. , צילום: Yossi Aloni/Flash90

המהומות והפרעות בערים המעורבות הגיעו גם לעכו, כאשר אמש (ג') תקפו מחבלים ערבים באבנים ובזיקוקים, מסעדות ועסקים בעיר העתיקה, וכן את מבנה האכסניה בעיר, שבשל התקיפות פונה מיושביו על ידי עשרות שוטרים ולוחמי יס"מ.

תלמידי כיתה י"ב מהישיבה התיכונית "בלבב שלם" בירוחם, הגיעו אתמול לאכסנייה, אך זמן קצר לאחר מכן מצאו עצמם מותקפים על ידי עשרות פורעים ערבים. "באמצע ארוחת הערב שמענו פיצוצים מבחוץ", מספר זיו, תלמיד הישיבה, "כשהגענו לחדרים, הם התחילו לזרוק עלינו אבנים ושברו את החלונות".

תוך זמן קצר פונו התלמידים עם שאר באי המקום ללובי, כוח יס"מ שהגיע לאחר מספר דקות, פינה אותם החוצה, ובשיירה רגלית ארוכה, ובליווי עשרות שוטרים הם הגיעו לתחנת המשטרה המקומית, כשלכל אורך הדרך הם סופגים קללות והטרדות מצד הערבים. אחרי זמן מה הם נלקחו לאכסנייה בשלומי.

אחד החלונות שנופצו באכסניה

אחד החלונות שנופצו באכסניהצילום: אלרועי בן חמו

"יש כאן הרבה כעס על אוזלת היד"

הרב יוסי שטרן, ראש ישיבת ההסדר בעכו, מספר כי הישיבה עצמה לא הותקפה בהתפרעויות אך מבהיר כי צריך לפקוח עיניים בנוגע למצב: "היום חל ראש חודש סיוון, ואמרנו בהלל - 'ה' לי בעוזרי ואני אראה בשונאי' - צריך לראות את השונאים, הרבה פעמים אנחנו בעצימת עיניים, ברצון לחיות במין אשליה שיש את הערבים שנמצאים שם ויש את הערבים שפה. כאילו הערבים שם הם איראן ואלה שמעבר לקו הירוק, והערבים שפה רוצים הכלה, השתלבות ודו קיום מדומה. פתאום אתה מתעורר ומבין שפה זה לוד, פה זה רמלה, פה זה יפו ופה זה עכו". 

"מי שלא משתתף בהפרעות ובהפגנות האלה הוא שכן טוב שיישאר", הבהיר הרב שטרן, "אבל מי שכן משתתף בפרעות האלה - מקומו איפה שנמצאים אויבים. חד משמעית". 

ראש הישיבה המשיך ואמר כי, "אנחנו קוראים למנהיגות המקומית ולראש הממשלה: יש לנו כוח, לא עייפנו, תמשיכו להילחם. אל תיתנו למציאות המדומה לתעתע, ולנסות ליצור שלום מדומה שיתפוצץ לנו בפנים. אנחנו מוכנים לחיות בשלום עם שכנים שרוצים להשתלב במדינה הזאת. אם יש אויב - אז להתנהג איתו כמו אויב". 

"אין פה פחד", הדגיש ראש ישיבת עכו, "התושבים פשוטים ומאמינים. אבל יש כאן הרבה כעס - על אוזלת היד, על כך שלא רואים נכון את המצב, מטפלים באירועים רק בצורה נקודתית ולא בצורה מערכתית. ונזכרים תמיד מעט מדי ומאוחר מדי". הרב שטרן הוסיף כי, "העירייה מנסה לשמר את הסטטוס קוו, ולשמור על שקט תעשייתי. והשקט הזה הוא כמו בעזה, נועד רק כדי להתחמש".