האם תושבי לוד זכאים לקבל פיצויים מהמדינה על הנזק?

העיר לוד נמצאת תחת מתקפה קשה, בתים ומוסדות ציבוריים הושחתו ונשרפו ורכבים הוצתו, על פי חוק מס רכוש, הנפגעים מהטרור זכאים לפיצוי מס רכוש. כל פי דיווחים שהגיעו למערכת, תושבים שפנו למס רכוש, נענו שהם לא זכאים לפיצוי מכיוון שמדובר באירוע על רקע פלילי ולא לאומני. מרשות המיסים נמסר: "לא נכון, כולם זכאים לפיצוי כנפגעי פעולות איבה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/05/21 14:10 א בסיון התשפא

האם תושבי לוד זכאים לקבל פיצויים מהמדינה על הנזק?
מכוניות שהוצתו בלוד, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

אינתיפאדה בלוד: העיר המעורבת חווה יום נוסף של מהומות אלימות קשות, התושבים הערבים במקום ביצעו במהלך הימים האחרונים ונדליזם בהיקף עצום הכולל השחתת בתי כנסת, הצתת ספרי קודש ורכבים אשר עברו בדרכם, הזיקו לבתים ולרכוש שידוע שהוא בבעלות יהודית ושמתגוררים שם תושבים יהודים.

בשונה מאירועי טרור ולאומנות אשר קורים מצד פלסטינים, שם קל יותר לקשר את האירוע לפעולת איבה, הרי שכאן מדובר באזרחים ישראלים ועולה השאלה האם מדובר באירוע פלילי או לאומני והאם התושבים בלוד יקבלו פיצויים  ממס רכוש עבור כלל הנפגעים בעיר שרכושם הוצת והושחת.

חוק מס רכוש, מגדיר פעולת איבה, כפי שהיא מוגדרת בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, ומחייב שיהיה יסוד סביר להניח שמדובר בנפגע פגיעת איבה, אלא אם כן הוכח אחרת. כאמור,  כל אדם בישראל אשר רכושו ניזוק בפעולות טרור זכאי לקבל פיצוי של מס רכוש מרשות המיסים. מהלך היום החלו להגיע תושבים בלוד לדווח שביקשו לקבל פיצוי על רכושם שניזוק, אך סורבו בטענה כי רכושם ניזוק באירוע פלילי ולא לאומני.

פנינו בחדשות כיפה לרשות המיסים אשר דחו את הטענות מכל וכל:  "לא נכון. נזקים אלה נכללים בהגדרה החוקית של פעולות איבה והניזוקים יוכלו כבעבר לקבל פיצוי במסגרת קרן הפיצויים מס רכוש" 

שר האוצר ישראל כ"ץ אף פרסם מוקדם יותר היום הודעה בנושא: "יוצא מדיון בחדר המצב עם אנשי האוצר ונגיד בנק ישראל. המשרד נערך לימי הלחימה הצפויים מתוקף אחריותו מול כלל משרדי הממשלה והמשק הישראלי, למתן מענה מהיר לכל הסוגיות ולמתן פיצוי באמצעות מס רכוש לכל מי שנפגע. נמשיך לפעול במלוא העוצמה, תוך מתן ביטחון מלא לעורף ולמשק".

בסיום הערכת המצב סיכם שר האוצר יחד עם מנהל רשות המיסים, על מימוש מיידי ויעיל של החוק להענקת פיצויים בגין נזק ופגיעות ישירות ברכוש שנגרמו כתוצאה מסבב הלחימה הנוכחי והן עקב אירועי המהומות, בהתאם לחוק מס רכוש.

https://studio.youtube.com/video/FIdpzKfsqvo/edit

נתקלתם בבעיה מול רשויות המדינה בהקשר לאירועים האחרונים? פנו אלינו לדואר האדום. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן