בישראל היום פרסמו שיהודים הציתו מכוניות - והתנצלו

"עשרות מכוניות הוצתו, כנראה על ידי יהודים" נכתב בכותרת העיתון הבוקר של החינמון המפורסם. לאחר שהתברר כי המידע שגוי מהאתר פרסמו התנצלות וחזרו בהם ממה שנכתב בעיתון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 12:35 א בסיון התשפא

בישראל היום פרסמו שיהודים הציתו מכוניות - והתנצלו
מכוניות שהוצתו בלוד, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

אינתיפאדה בלוד: העיר המעורבת חוותה יום נוסף של מהומות אלימות קשות, התושבים הערבים במקום ביצעו במהלך היום אירועי השחתה בהם פגעו בבתי הכנסת, הציתו ספרי קודש, שרפו כל רכב אשר עובר בדרכם ובבתים בהם הם ידעו שמתגוררים תושבים יהודים ביצעו חבלות ברכושם. אלא שבעיתון ישראל היום, פורסם הבוקר (ד') כי מי שעמדו מאחורי הצתת המכוניות היו יהודים.

בכותרת המשנה של הכתבה נכתב: "עשרות מכוניות הוצתו, כנראה על ידי יהודים", הטעות חזרה על עצמה גם בגוף הכתבה בה נכתב: "במהלך הלילה עשרות רכבים הוצתו ועלו באש, ככל הנראה על ידי התושבים היהודים". הידיעה עוררה סערה בקרב רבים בציבור הישראלי על הפרסום השגוי, ואכן מערכת העיתון חזרה בה. ככל הנראה במערכת העיתון גילו את המידע השגוי שהגיע אליהם ושלחו הודעת התנצלות למינויי האתר. "בניגוד לדיווחים אמש והבוקר בעיתון המודפס - הצתת הרכבים בלוד לא נעשתה על ידי יהודים" נכתב בהודעה.

הבוקר, היועץ המשפטי לממשלה ומ״מ פרקליט המדינה קוראים למנהיגי הציבור לסייע בהרגעת הרוחות ובהשבת השקט על כנו ולרסן את ההתלהמות וההסתה. הם מדגישים כי מערכת אכיפת החוק לא תגלה סובלנות לאלימות ולבריונות ותעמוד על אכיפה נחושה של הדין ביחס לכל מי שפוגע באדם או ברכוש. בהמשך, התבקש שר הביטחון, בני גנץ, להחיל מצב חירום אזרחי בעיר לוד בהתאם לסמכות הקבועה בפקודת המשטרה.