ערבי נחשד ששרף דגל ישראל, ראש המועצה סגר לו את העסק

הבעלים של "שטיפת מכוניות אבו קביטה" קיבל צו סגירה מניסים גוזלן העומד בראש המועצה המקומית, לאחר ששרף את דגל ישראל. "לאחר שנוכחתי כי הדבר נחוץ לשמירת שלום הציבור, הריני מורה על צו סגירה לעסק לאלתר למשך 5 ימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 11:22 א בסיון התשפא

ערבי נחשד ששרף דגל ישראל, ראש המועצה סגר לו את העסק
ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ישראל נמצאת תחת מתקפה כבדה זה היום השלישי, כאשר כוחות הביטחון נאבקים במספר חזיתות, הן מצד רקטות מרצועת עזה והן מצד מתפרעים בתוך הערים המעורבות. תושבים מדווחים כי בסרטון ברשת הטיקטוק נצפה אזרח ערבי שורף את דגל ישראל כחלק מהמחאות הפוקדות את המדינהבימים האחרונים. התושבים אשר זיהו את הפורע כבעלים של חברת "שטיפת מכוניות אבו קביטה" פנו לראש המועצה ניסים גוזלן שיפעל בנושא.

ראש המועצה לא בזבז זמן והודיע: "שלחתי את המשטרה לעצור אותו ולחקור. במידה וצריך לבצע צו סגירה של העסק". עוד באותו היום הוציא ראש המועצה צו סגירה לעסק על חתם גם סגן ניצב אופיר בינדר. על הצו נכתב: "בתוקף סמוכתי, ולאחר שנוכחתי כי הדבר נחוץ לשמירת שלום הציבור ולהחזרת שלום הציבור שהופר בעסק. ולאחר ששקלתי את האינטרס הפרטי של בעלי העסק לחופש עיסוקו ולזכות השימוש בקניינם למול האינטרס הציבורי - הרני מורה על מתן צו סגירה לעסק".

צו לסגירת העסק

צו לסגירת העסקצילום: צילום מסך

לפי הצו סגירת העסק נעשתה לאלתר ותוקפה הוא למשך חמישה ימים, שהחלו אמש ויסתיימו ביום ראשון בתאריך 16/05/21. אך לפי הצו הוסיף כי כדי שאכן הצו יפוג, על המשטרה למצוא שאכן העסק יענה לדרישות המשטרה לפי התנאים שיצבו, ואם יופר הצו יוטלו עונשים כבדים לבעל העסק.

במועצה בתגובה למערכת כיפה, הודיעה כי "בעל העסק נמצא בחקירה משטרתית והמועצה מחכה לסיום החקירה וממצאיה. במידה ויוכח שבעל העסק אכן ביזה ושרף את דגל הלאום, המועצה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לסגור את העסק. יש לציין שהמקרה שעליו נחקר בעל העסק התרחש ברמלה ולא בבאר-יעקב. לא היו תופעות של אלימות בבאר-יעקב ונקווה שלא יהיו. בכל מקרה, מח' השיטור/פיקוח עירוני ערוכה לכל תרחיש.