ממשלת בנט-לפיד: התקדמות משמעותית במו"מ

הושגה התקדמות משמעותית עם מפלגות העבודה ומרצ. בימינה לא ויתרו על אפשרות הקמת הממשלה | מנסור עבאס: "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 09:36 א בסיון התשפא

ממשלת בנט-לפיד: התקדמות משמעותית במו"מ
יצטרכו לשתף פעולה. עבאס ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהומות ברחבי הארץ, בעיקר בערים המעורבות לא מנעו מהתקדמות במשא ומתן להקמת ממשלת בנט-לפיד. ההתקדמות במגעים שהושעה במהלך הלילה הינה בעיקר בין מפלגת יש עתיד למפלגות העבודה ומרצ, כך מדווח העיתונאי עמית סגל.

מפלגת ימינה לא הודיעה על שלילת שותפות עם מפלגת רע"מ, על אף מבצע שומר החומות והמהומות ברחבי בארץ. נראה כי כל הצדדים במשא ומתן מקווים לחדש את המגעים ולחתום על הקמת ממשלה לאחר שירגעו הרוחות.

‏יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס, בראיון לרדיו מכאן, התייחס גם כן לאפשרות להקים ממשלה לאחר שהאש תדעך: "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך. יש לנו הזדמנות אמיתית למלא תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית למען החברה שלנו."

דבריו של עבאס מצטרפים לקריאה ראשונה בנושא ההסלמה שנתן אמש: "אני קורא להרגעת הרוחות. עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם בשני הצדדים, ולאפשר חזרה לשגרת חיים נורמלית, במיוחד בימי רמדאן, ולאור ימי חג אלפטר וחג השבועות הקרובים" הודיע עבאס. עוד הוסיף: "אני קורא לשמור על מרקם היחסים הסובלני והעדין בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, ודוחה כל תופעת האלימות". 

לסיום אמר: "אני קורא לכל המפגינים לממש את זכותם החוקית והלגטימית להפגין ולהביע את עמדתם באופן חוקי ואחראי, בלי לפגוע בחיי אדם אשר יהיו, או ברכוש הציבורי והפרטי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן